י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שערוריה: העירייה מחלקת מבנים בניגוד לחוק

בעוד אלפי ילדים נאנקים בכיתות צפופות ובקרוונים, עיריית ירושלים מעבירה מבנים עירוניים למוסדות פרטיים. ברחביה העבירה העירייה מבנה למוסד פרטי - בית המשפט עצר את ההליך • חשיפה

בניין עריית ירושלים. צילום: ויקפדיה
בניין עריית ירושלים. צילום: ויקפדיה

רח' אוסישקין נחשב לאחד הרחובות היותר יוקרתיים של העיר ירושלים. הרחוב ממוקם בטבורה של שכונת רחביה, שכונה יוקרתית, ומחירי הנדל"ן באזור נסקו אל על בשנים האחרונות. מובן מאליו שבשכונה כמעט ואין בנמצא שטחי ציבור. כל מטר מנוצל על-ידי נדל"ניסטים רעבים, שמשווקים את הדירות במחירים מפולפלים, בעיקר לתושבי חו"ל.

המוסד הציבורי היחיד ברחוב שימש כבית-ספר לבנות, במסגרת החינוך הממלכתי-דתי, תחת השם 'אווילנה דה רוטשילד'. אלא שבמהלך השנים האוכלוסיה בשכונה הלכה והתבגרה, ותלמידות חדשות לבית הספר - לא נמצאו.

לפני כשנה, לאחר אי אלו נסיונות החייאה שלא צלחו, נסגר בית הספר ומנהליו החליטו להעביר את המבנה לידי עיריית ירושלים.

באזור פועל בית-ספר פרטי, בעל אורנטציה קונסרבטיבית בשם 'מכון הרטמן לבנות'. מכון הרטמן, השייך לעמותה פרטית, נחשב לבית-ספר פרטי סקטוריאלי. כיוון שכך, אי-אפשר לשכן את תלמידותיו במבנה עירוני, ללא הליך של הרשאת שימוש או הקצאה.

כעת מתברר, כי מכון הרטמן נכנס למתחם של בית הספר - כאמור, בית ספר עירוני - ללא שום הליך חוקי של הקצאה או הרשאת שימוש. מי שדאג להעביר את מבנה בית הספר לידי העמותה הפרטית היה שמואל שקדי מהמפד"ל.

AJA - אגודה יהודית אנגלית, שהקימה בעבר את בית הספר והעבירה אותו לרשות עיריית ירושלים, עתרה לבית המשפט המחוזי נגד עיריית ירושלים ומנח"י.

בהליך בוררות שהתקיים בין הצדדים, הפסידו עיריית ירושלים ומנח"י, וקיבלו נזיפה על אופן העברת המבנה נגד החוק. בנוסף, קיבלו הוראה לפנות את המבנה בתוך שנה.

גורם המעורה בתחום החינוך בירושלים אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "לא היינו נדרשים לעוולה זו, לולא הייתה קיימת בירושלים מצוקה של אלפי ילדים, הזקוקים למבנה עירוני, והעירייה אינה מוצאת להם מקום. לעומת זאת העירייה מוצאת עשרות כיתות לבתי-ספר שלא על-פי החוק.

לדבריו, ישנם בתי ספר הפועלים בתת תקנים. דהיינו, כיתות עם 10 ילדים או 17 ילדים מה שנוגד החוק. כמו-כן, קיימים מבנים המשמשים גופים פרטיים ו\או ילדים שבאים מכל רחבי הארץ: מבית שמש ועד מודיעין וכל היישובים מחוץ לעיר.

"כיום יש מחסור בכ-2000 כיתות במגזר החרדי, ו-1,000 כיתות במגזר הערבי", הוא מתריע, "ובמקביל ישנם מבנים חצי ריקים וכיתות בשכונות שונות: במרכז העיר, בקרית יובל, בגילה, ברמות, כמובן, אפילו בנווה יעקב ובגבעת שאול.

"במבנים שמתפנים עושה העירייה כראות עיניה, גם כשהדבר עומד בסתירה גמורה לחוק".

המאבק ברמות עולה כיתה
"גם לת"ת 'מאה שערים' היינו מתנגדים"

כזכור, לפני כשבועיים חשפנו באתר 'בחדרי חרדים' על העוולה המתרחשת בשכונת רמות, כאשר העירייה החליטה להעביר את מבנה בית ספר ממ"ד בשכונה לידי בית הספר הפרטי 'רפפורט' - שמרבית תלמידיו באים מחוץ לשכונה, בעוד ילדי השכונה לומדים בקרוונים או מקלטים.

כעת מתברר שתופעה זו הינה רק קצה הקרחון.

מהעירייה נמסר בתגובה: "הידיעה אינה נכונה. מדובר בבית-ספר עירוני אורתודוכסי וכל ההליך נעשה כחוק".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}