כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

כיבוד אם • האדמו"ר מקרעטשניף נסע לברזיל

האדמו"ר נסע לבקר את חמותו הרבנית מרצפרט, ולהביא לה את ברכת האדמו"ר מצאנז לרגל השידוך • ויש גם מויפת • צפו בגלריה

האדמו"ר מקרעטשניף רגע לפני צאתו לברזיל
האדמו"ר מקרעטשניף רגע לפני צאתו לברזיל

בימים אלו, עושה האדמו"ר מקרעטשניף בביקור בסאן פאולו בברזיל, אליה יצא יחד עם רעייתו הרבנית ושני גבאים, כדי לערוך ביקור אצל חמותו הרבנית מרצפרט שחצתה את גיל התשעים, עד מאה ועשרים.

הביקור הקודם של האדמו"ר בברזיל היה לפני שלוש שנים. את ביקורו הנוכחי מנצל האדמו"ר גם לצורך גיוס כספים עבור מוסדותיו.

עם הגעתו לברזיל והגעתו לבית חמותו, האדמו"ר מסר ברכת מזל טוב מאת האדמו"ר מצאנז, לרגל השידוך שנרקם בין שתי החצרות, כפי שפורסם בבחדרי חרדים. עבור הרבנית הקשישה מרצרפט, מדובר בסגירת מעגל. שכן היא נצר לאדמו"רי צאנז (נכדת הרה"ק רבי שלום אליעזר מרצפרט זי"ע בנו של הרה"ק ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע) וגם לבעל הרה"ק ה'ייטב לב' מסיגעט זי"ע.

בקרעטשניף מציינים, כי האדמו"ר נוהג לצטט את דברי ה'ייטב לב' במהלך דברי התורה שהוא נושא בהזדמנויות שונות ומטעים כי 'זקני הייטב לב' אומר, למרות שרק רעייתו הרבנית, היא צאצא של ה'ייטב לב'.

כעת כאשר נינתה, בת הרה"ג רבי איתמר- בנו של האדמו"ר מקרעטשניף התארס עם נכדו של האדמו"ר מצאנז, הרי ששידוך בין שני חוטרים לצאנז, היווה עבורה סיבה להתרגשות רבה.

גם את מעמד האירוסין ציינו יחד עם הילולת ה'דברי חיים' מצאנז, בנתניה, בגין האמור. הרבנית האזינה מברזיל לקו הנייעס של חצר קרעשטניף במהלך המעמד, שהעביר אותו בשידור חי ושמחתה כמו רגשותיה גאו.

בטרם נפרד האדמו"ר מקרעטשניף ממחותנו האדמו"ר מצאנז, לאחר ההילולא ומעמד האירוסין, ביקש האדמו"ר מצאנז, כי האדמו"ר מקרעטשניף ימסור לחמותו, בעת ביקורו אצלה- ברכת מזל טוב בשמו.

ובהקשר לכך, סיפרו השבוע בקרעטשניף סיפור מעניין.

היה זה בעת לידתו של הרה"ג רבי איתמר, אבי הכלה, אביו האדמו"ר, התכוון להעניק לו את השם 'יקותיאל יהודה', על שם זקנו ה'ייטב לב'. כאשר הגיע עת הברית, השתתף בה גם הסבא הרה"ק רבי חיים מרדכי מנדבורנה זי"ע.

הסבא פנה במפתיע לנכדו האדמו"ר מקרעטשניף ואמר לו: "תן לפעוט את השם איתמר, על שם אבי (הרה"ק רבי איתמר מנדבורנה זי"ע)".

אבי הבן האדמו"ר, בא במבוכה. היה זה תורה של הרבנית בנתינת השם, לאחר שלבנו הראשון קרא על שמו אביו הרה"ק האדמו"ר מקרעטשניף זי"ע. אך מכיוון שהסבא פקד, נאלץ הנכד לכבד את מבוקשו וקרא לפעוט בשם איתמר.

בקרעטשניף ראו בכך השבוע מופת גדול. "אם היו קוראים לילד בשם יקותיאל יהודה ולא איתמר, הוא לא יכול היה להשתדך כעת עם צאנז. שכן שמו של החתן הוא יקותיאל יהודה וכידוע, על פי צוואת רבי יהודה החסיד ע"ה, אין לחתן ולחותנו להיקרא באותו שם. היו לו לרבי מנדבורנה, עיניים צופיות למרחוק", אמרו החסידים.

מעמד צאתכם לשלום לאדמו"ר מקרעטשניף






























נתניה צאנז נדבורנה קרעטשניף רצפרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}