י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

התקפלות: לוינסון לא יואשם בתקיפת שוטר

בוטל כתב אישום נגד העיתונאי חיים לוינסון בגין תקיפה והעלבת שוטר בעת סיקור הפגנה נגד מצעד התועבה. לוינסון ל'בחדרי חרדים': "שמח שקיבלתי מכות מהמשטרה והרגשתי מה זה להיות מיעוט נרדף"

"המשטרה נקטה באלימות חריגה, חסרת פופרוציה, דמיונית בהיקפה, כלפי הציבור החרדי" .חיים לוינסון
"המשטרה נקטה באלימות חריגה, חסרת פופרוציה, דמיונית בהיקפה, כלפי הציבור החרדי" .חיים לוינסון

משטרת ישראל מקפלת את הזנב: השבוע הוחלט בענף התביעות של משטרת מחוז ירושלים לבטל כתב אישום שהוגש נגד חיים לוינסון, רכז כתבים בעיתון 'הארץ', שהואשם כי תקף שוטרים בהפגנה של חרדים נגד מצעד התועבה בירושלים.

המקרה שבגללו הואשם לוינסון אירע ב-6 בנובמבר 2006. על פי כתב האישום, לוינסון, ששימש כתב החרדים של עיתון 'ידיעות אחרונות', תקף את השוטר דן אוזנה בעת הפגנת המחאה שאותה סיקר.

המקרה התרחש לאחר שקבוצה של מפגינים שנכחו במקום החלו להתפרע. אחד השוטרים עיכב את אחד המתפרעים, ולוינסון, כך על פי כתב האישום, דחף את השוטר והפיל אותו על הקרקע במטרה למנוע את העיכוב. עוד הואשם לוינסון כי העליב את השוטר רן לוי ואת הקצין רפ"ק אבי כהן. לטענתם הוא הטיח בפניהם את קללות.

לאורך כל השתלשלות הפרשה הציג לוינסון גרסה שונה לגמרי. לאחר האירוע החליט להגיש תלונה במח"ש, וטען כי דווקא השוטרים הם אלו שנהגו כלפיו באלימות וכי בעקבות האלימות והדחיפות של הבלשים נשברו משקפיו.

מהמשטרה נמסר לעיתון 'זמן ירושלים': "לאחר סגירת התיק נגד השוטרים במח"ש בעקבות תלונה שהגיש מר לוינסון נגדם, הוחלט להיענות לבקשת עורך דינו ולסגור את התיק נגדו גם כן".

חיים לוינסון לאתר 'בחדרי חרדים': "ברור מתגובת המשטרה כפי שהועברה, שכל הסיפור הזה הוא מסע נקם של שוטר אלים נגד אזרח תמים, מכיוון שהוא העז להתלונן עליו במח"ש

"המשטרה אומרת למעשה, שאחרי שנסגר התיק במח"ש, הם 'נענו' לבקשת עורך דיני לסגור את התיק שלי. משמע, לולי הייתי מתלונן, לא היה נפתח נגדי כלל. זה לא המקרה היחיד שהמשטרה נוקטת בטקטיקה פסולה זאת, ולצערי זה לא נראה שהם מתכוונים להפסיק. אני לא חש הקלה כי הצדק לא נעשה.

"אני מתכוון לפנות למבקר המדינה בתלונה לחקור מדוע הוגש נגדי כתב אישום מלכחתילה. כמו כן, אני אפנה שוב למח"ש בבקשה לפתוח מחדש את התיק.

"התיק הזה היה רצוף שקרים וחצאי אמיתות מצד השוטרים. רק בשבוע שעבר קראנו באתר 'בחדרי חדרים' על איך שוטרים משקרים כדי להגן על חבריהם, ולצערי, גם העדויות בתיק שלי היו רצופות אי דיוקים וחצאי אמיתות.

"לצערי, בתקופה הסוערת בה אירעו האירועים, קודם למצעד של שנת תשס"ז, המשטרה נקטה באלימות חריגה, חסרת פופרוציה, דמיונית בהיקפה, כלפי הציבור החרדי. במו עיני ראיתי שוטרים מכים ללא אבחנה עוברי אורח, מפליאים מכותיהם באלות בילדים שלא יכולים לרוץ מהר, ודוחפים זקנים אל הארץ. מצד אחד, אני שמח שגם אני קיבלתי מכות מהמשטרה והרגשתי על בשרי מה זה להיות מיעוט נרדף במדינה. מצד שני, כואב לי שככה המשטרה מתנהגת בישראל.

"לצערי, וזה כולם יודעים, במקום שמשטרת ירושלים תגן על אזרחיה, האזרחים בבירה מפחדים מהמשטרה"

ההודעה על חזרה מכתב האישום נחתמה בין לוינסון, באמצעות פרקליטו עו"ד יאיר נהוראי, לבין ענף התביעות, בתנאי אחד בלבד, שלפיו לוינסון לא יגיש תביעה אזרחית נגד מדינת ישראל ומשטרת המחוז.

אולם לוינסון אינו מתכוון להשאיר את האירוע מאחוריו: "בימים הקרובים אני ופרקליטי נפנה למח"ש כדי לפתוח מחדש את התיק של תקיפתי", הוא מודיע.

עו"ד נהוראי מסר בתגובה ל'זמן ירושלים': "מדובר בהסדר שנשקל בכובד ראש לאחר התלבטויות רבות. אין זה עניין של מה בכך לתביעה משטרתית לחזור בה מכתב אישום בשלב שבו התיק קבוע להוכחות ולאחר תשובת הנאשם, מה גם שהאישום עניינו תקיפת שוטר. זאת יש לייחס למקצועיות שבה התנהל השימוע, כאשר עו"ד חני לומפ בדקה את הראיות לגופן כאילו לא הוגש כתב אישום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}