י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ראש החטיבה היהודית בשב"כ - דתי

לחטיבה היהודית בשב"כ מונה ראש אגף חובש כיפה. עיקר תפקידו: לשמור על זהותו בסוד. אחרת עוד יעוללו לו אנשי הימין את מה שעשו לד' - שנאלץ לברוח לחו"ל

פינוי בעמונה. צילום אילוסטרציה
פינוי בעמונה. צילום אילוסטרציה

בשבועות האחרונים נכנס לתפקיד ראש החטיבה היהודית בשב"כ, או בשמו הרישמי 'האגף לסיכול חתרנות מדינית', דתי-לאומי, חובש כיפה, שאפילו את הכינוי המקצועי שלו אסור לפרסם. כך דיווח העיתון 'מעריב'.

אולם, כבר מרגע היוודע הדבר, החל בחוגי הימין המצוד אחר זהותו. שכן, תפקיד ראש החטיבה היהודית נחשב לרגיש מאוד, במיוחד על רקע העובדה שאחד מיעדיו הוא להפעיל מערך מודיעיני בניסיון לחדור לחוגי הימין.

הנשק החוקי הכי חריף שיכולים פעילי ימין ושמאל להפעיל נגד עובדי מדינה הוא הפגנות מול ביתם. כשהפגנות אלה מגיעות לאנשי שב"כ, מדובר בנשק לא קונבנציונלי.

אחת המשימות שיעזרו לראש החטיבה החדש לסיים את הקדנציה בהצלחה - היא לשמור בסוד את פרטיו האישיים. אחרת יהיה גורלו זהה לגורלו של ד‭.'‬

סיפורו של ד‭,'‬ שהתחיל אחרי מעצר חשודים במחתרת בת עין, הוא סיפור ההצלחה הגדול ביותר של הימין הקיצוני, בכל הקשור לחשיפת אנשי שב"כ הפועלים נגדם. לאחר שהפסיק השב"ס את הפגישות של עצורי המחתרת עם ילדיהם, נחשפה זהותו של סגן ראש החטיבה היהודית.

החל מאז הגיעו נשות העצורים לביתו, באחת ההתנחלויות הדתיות בשומרון, והפגינו ממושכות. בעוד שרוב התושבים העניקו גיבוי למשפחתו של הבכיר, העדיפו כמה בתי אב דווקא לסייע למפגינים. הם הכניסו אותם לביתם ואף הוציאו להם תה חם ומרק. היישוב סער.

בצעד חסר תקדים פרסמה אשתו של הבכיר מכתב לתושבים: "ראינו את המעבר שלו לתפקיד ניהולי בתחום העוסק בקיצונים יהודים כשליחות וכבוד. תחושתנו הייתה שטוב ובריא שבחטיבה המטפלת ביהודים המערערים על קיום המדינה, יהיה איש המכיר את השפה‭...‬זה כחצי שנה אנו עומדים בפני הטרדות ואיומים אישיים על משפחתנו‭...‬ הזדעזעתי וכאב לי לשמוע שביום חמישי האחרון הוזמנו המפגינים בשער אל בתיהם של שתי משפחות מהיישוב. באופן בוטה וברור משפחות אלה מקרבות את האיום עלינו ולא ציפיתי שגם הקהילה שלנו תשתף פעולה‭."‬

שלוש נשות עצורי המחתרת הגיבו. "אנו חשות שמישהו במחלקה היהודית בשב"כ רוצה להתנקם ולהתעלל בנו והוא לא יירגע עד שיהפוך אותנו למעין עגונות. ש‭,'‬ במכתבה אליכם, מלינה על האנשים שאירחו אותנו כשראו את ילדינו קופאים מקור מחוץ לש"ג בערב סגריר. מחאה זו הדרך היחידה שבעלה הותיר לנו‭."‬

כעבור כחודש עזב ד' את התפקיד, ויחד עם בני משפחתו עבר לחו"ל.

ראש האגף החדש כבר החל בסבב פגישות, יחד עם קודמו בתפקיד, אצל רבנים בולטים בימין. מטרת פגישות אלה היא ניסיון למתן את הפעילים באמצעות הסמכויות הרבניות וההלכתיות של אנשי הימין.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}