י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגר"י אפרתי: לא להשתמש ב'עלי שרון'

בעקבות חשיפת אתר 'בחדרי חרדים' • במודעות ב'המודיע' ו'יתד' מודיע הגר"י אפרתי: הוסרה ההשגחה מחברת 'עלי השרון' "וחלילה להשתמש בתוצרתה גם בשקיות שיש עליהן חותם כשרות למהדרין"

הגר"י אפרתי, צילום מיכאל יעקובוביץ
הגר"י אפרתי, צילום מיכאל יעקובוביץ

במודעות המתפרסמות היום (א) בעיתונים 'המודיע' ו'יתד נאמן', מודיע הגר"י אפרתי כי הוסרה ההשגחה מחברת 'עלי השרון' שבהשגחתו "וחלילה להשתמש בתוצרתה גם בשקיות שיש עליהן חותם כשרות למהדרין".

אתה אוכל תולעים - למהדרין! • חשיפה

המודעות מתפרסמות בעקבות חשיפת אתר 'בחדרי חרדים', על הממצאים הקשים שהעלתה בדיקה שערכה הרבנות הראשית בשתי חברות המייצרות ירק ללא תולעים בהכשרים למהדרין.

זו הפעם הראשונה שהרבנות הראשית מזהירה את הצבור מפני הכשלה כשרותית כה חמורה של גופי כשרות למהדרין, עוד לפני שהגופים עצמם מודים כי לא עמדו על משמר הכשרות.

כזכור, בבדיקה שערך הרב שמואל אליהו, יו"ר ועדת ירקות עיליים שע"י ועדת הכשרות הארצית, מעלה תוצאות קשות מאוד. הבדיקה נערכה במוצרים המשווקים על ידי חברות 'עלי השרון' ו'יבולי הנגב' וזוכות לכשרות מהדרין.

בכוסברה של חברת 'עלי שרון' (בהכשר הגר"י אפרתי) נמצאו - 59 טריפסים, 6 רימות, ו-10 זחלי עש. בפטרוזיליה תוצרת אותה חברה, נמצאו - 5 טריפסים, וזבוב אחד.

בנענע של חברת 'יבולי הנגב' (הכשר בעלזא) נמצאו 10! עכבישונים וזבוב אחד. בדיקה נוספת שהתבצעה בנענע העלתה 30! עכבישונים ו-2 פסוקים.


על טבלת דו"ח המעבדה, שהגיע לידי שי איזנברג, כתב אתר 'בחדרי חרדים', כותב הרב אליהו: "ממצאים אלו הם החמורים ביותר, אם כי הם לא היחידים. די בממצאים אלו על מנת לפסול את הסחורה של החברות הנ"ל ולהוריד את המוצרים שלהם מהמדפים".

הבוקר לא נותרה להרב אפרתי הברירה אלא להודות כי ההשגחה ב'עלי שרון' לא היתה מוקפדת והציבור הוכשל באכילת מאכלות אסורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}