י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מפקד יס"מ הורשע בהכאת חרדי

מפקד יס"מ בירושלים הורשע בהכאת חרדי והחרמת מצלמתו, כשצפה והסריט את הפגנת מצעד התועבה מגג בניין ברחוב בר אילן, לפני שנתיים. מח"ש דורשת להטיל על מפקד היס"מ מאסר בפועל • פרסום ראשון

שוטרי יס"מ במהלך הפגנה
שוטרי יס"מ במהלך הפגנה

מפקד מחלקה ביס"מ בירושלים הורשע היום (ד) בהכאת חרדי והחרמת מצלמתו, שעה שצפה והסריט את הפגנת מצעד התועבה מגג בניין ברחוב בר אילן, לפני שנתיים.

כנגד המפקד המכה העידו החרדי שהוכה, אריה הרשקוף, אחיו אהרן, המתגורר באותו בניין בו הוכה אחיו, וכן שוטר שהעיד נגד מפקדו, לאחר שקיבל נקיפות מצפון.

התביעה דורשת להטיל על מפקד היס"מ מאסר בפועל.

גזר הדין ינתן בעוד כחצי שנה.

להלן חלקים מהכרעת הדין:

"ביום 17/06/07 בשעה 23:30 או בסמוך לכך, על גג הבנין ברחוב בר-אילן 25 בירושלים (להלן: "הגג") זוהו חשודים המיידים אבנים לעבר אנשי משטרה, שטיפלו אותה שעה באירועי הפרות סדר על רקע התקיימותו המתוכננת של מצעד הגאווה. בהמשך לכך, קיבלו הנאשם וצוותו, הוראה לעלות לגג ולאתר את מיידי האבנים.

באותה שעה, צפו במתרחש מן הגג כעשרה אנשים, וביניהם אריה הרשקופ (להלן: המתלונן) שאף צילם את האירועים במצלמת וידאו. כאשר הגיעו השוטרים לגג, פנה הנאשם אל המתלונן ושאלו למעשיו. המתלונן הסביר לו כי הוא מצלם את האירועים. הנאשם הורה לו למסור לידיו את מצלמת הוידאו שלו, והמתלונן שאלו מכוח איזו סמכות הוא דורש זאת ממנו. בתגובה, חטף הנאשם את המצלמה מידיו של המתלונן , השכיב אותו על הרצפה, והחל לבעוט בו ולהכותו באגרופיו בכל חלקי גופו. במהלך האירוע ספג המתלונן, בין היתר, אגרוף בפניו, שכתוצאה ממנו עפו משקפיו אל הקרקע ונשברו. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן דימום וכאבים באף, וכן סבל מרגישות במישוש במותן, בבית החזה ובצלעות" .

בגין מעשיו אלו הואשם הנאשם בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

על פי האישום השני, "בעקבות האירוע המתואר באישום הראשון כתב הנאשם ביום 17/06/07 ד"וח פעולה אל מפקד היס"מ. במסגרת הדו"ח ביקש הנאשם לכסות על מעשיו, ולכן רשם דו"ח שקרי כדלקמן: '... במהלך סריקה הבחנתי במצלמת וידאו המונחת על הרצפה, הרמתי אותה...". ביום 20/09/2007 נחקר הנאשם במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות האירוע נושא האישום הראשון. כאשר נתבקש לתאר את נסיבות תפיסת המצלמה חזר הנאשם על גרסתו כי מצאה במהלך סריקת הגג".
בגין מעשיו אלו הואשם הנאשם בעבירה של שיבוש מהלכי משפט..


בתשובתו לכתב האישום כפר הנאשם בכל המיוחס לו בכתב האישום, וחזר על גרסתו, לפיה המצלמה נמצאה על ידו כשהיא מונחת על רצפת הגג.

המתלונן, אריה הרשקופ, העיד אודות נסיבות תקיפתו ביום האירוע :

"מה שקרה, התקיימה הפגנה חוקית ברחוב בר אילן בירושלים. בסיום ההפגנה התעמתו חלק מהמפגינים עם השוטרים. בשלב זה אחרי העצרת החוקית, אני עליתי על גג ביתו של אחי שמתגורר ברחוב בר אילן, ושם עמדתי עם מסרטת וידאו וצילמתי את האירועים שהתרחשו בזירה. בשלב מסויים בשעה 23:50 עלתה קבוצת שוטרים על הגג מסיבה שאינה ידועה לי. אני נותרתי על הגג עם המסרטה והבחנתי בשוטרים שעלו על הגג. בשלב זה שוטר החל לקרוא לי, אני התחלתי להתקדם לכיוונו.

"היינו באמצע הגג, שוטר וחברו היו ביחד כשהשוטר שואל אותי מה מעשי כאן, עניתי לו שאני מסריט במסרטה את האירועים. השוטר שואל אותי באיזו ... בתור מה אתה מסריט את האירועים? עניתי לו שאחי גר פה בבנין. השוטר ביקש ממני את המצלמה ואז עניתי לשוטר באיזו סמכות מותר לו להחרים לי את המצלמה. בשלב זה השוטר שולף את המצלמה מידי בכח ומוסר אותה לחברו שעמד לידו.

"לאחר מכן, השוטר נותן לי אגרוף בפנים וממשיך להכות ואני נופל על הרצפה, ממשיך להכות אותי. משקפיי עפו כתוצאה מהמכה והשוטר החל מכה בי ובועט בי וצועק: "פעם אחרונה שאתה מתנגד לשוטר". המכות המשיכו דקות ספורות ובשלב מסויים השוטר הורה לי לרדת, ואז ביקשתי לו את משקפי והשוטר סירב לענות לבקשתי. אני ירדתי זב דם, מוכה, חבול לכניסה של בנין אחי.

ירדתי במדרגות בקומה הרביעית ראיתי שכנות מתגודדות בכניסה ליד דלת ביתם. הן הציעו לי להיכנס ללגום מים, לנוח. אני העדפתי לרדת לבית אחי בקומה ראשונה וכך עשיתי.."

קישורים:
לפסק הדין המלא - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}