למה לא חילקו בלעלוב שרויה בטיש נעילת החג?
המנהג שהחל בימי ה'ברכת משה', שביקש להורות שבימינו אין מצות המכונה בכלל "חמץ", לא התקיים השנה • ומה הסיבה? כנסו
- שלמה גרינברג, בחדרי חרדים
- כ"ד ניסן התשע"ד
האדמו"ר מלעלוב בביקור בביתר
כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', האדמו"ר מלעלוב עושה את דרכו בשעה זו לראשונה, במשעולי העיר צאנז, כדי להשתטח על ציונו של ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע, שהיום חל יום ההילולא שלו.
מתברר, כי לביקור הזה, היה השלכה על מנהג קבוע שבו נהגו בלעלוב בפסח.
בלעלוב נהגו להביא בפני האדמו"רים בעת שולחן נעילת החג, לאחר זמן רבינו תם, 'מצה ברייט' (מאפה שרויה) שבו מעורבים מצות יד ומצות מכונה, והם היו מחלקים ממנו 'שיריים' לחסידים.
את המנהג החל האדמו"ר בעל ה'ברכת משה', שביקש בכך להורות, כי אין להגדיר בימינו את מצות המכונה כ'חמץ' חלילה, בשונה מקביעתם של רבים מהפוסקים, שהורו כן על מצות המכונה של הדורות הקודמים, בהעדר הטכנולוגיות והשכלולים של ימינו. גדול ה'לוחמים' במצות המכונה בשעתו, היה ה'דברי חיים' מצאנז.
כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הרבנית , רעיית האדמו"ר הנוכחי הינה נצר לגזע צאנז ומשכך, בני האדמו"ר הם כמובן צאצאים לבית צאנז. האדמו"ר שעמד לפני הנסיעה, החליט איפוא להמנע השנה מחלוקת ה'מצה ברייט', שבה מעורבות כאמור מצות מכונה, לרגל ביקורו היום בעיירה צאנז.
האדמו"ר הגיע לביקור רב רושם בקהילת לעלוב בבית"ר
מתברר, כי לביקור הזה, היה השלכה על מנהג קבוע שבו נהגו בלעלוב בפסח.
בלעלוב נהגו להביא בפני האדמו"רים בעת שולחן נעילת החג, לאחר זמן רבינו תם, 'מצה ברייט' (מאפה שרויה) שבו מעורבים מצות יד ומצות מכונה, והם היו מחלקים ממנו 'שיריים' לחסידים.
את המנהג החל האדמו"ר בעל ה'ברכת משה', שביקש בכך להורות, כי אין להגדיר בימינו את מצות המכונה כ'חמץ' חלילה, בשונה מקביעתם של רבים מהפוסקים, שהורו כן על מצות המכונה של הדורות הקודמים, בהעדר הטכנולוגיות והשכלולים של ימינו. גדול ה'לוחמים' במצות המכונה בשעתו, היה ה'דברי חיים' מצאנז.
כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הרבנית , רעיית האדמו"ר הנוכחי הינה נצר לגזע צאנז ומשכך, בני האדמו"ר הם כמובן צאצאים לבית צאנז. האדמו"ר שעמד לפני הנסיעה, החליט איפוא להמנע השנה מחלוקת ה'מצה ברייט', שבה מעורבות כאמור מצות מכונה, לרגל ביקורו היום בעיירה צאנז.
האדמו"ר הגיע לביקור רב רושם בקהילת לעלוב בבית"ר