י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בריאות לחמש שנים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פועל להאריך את האישורים למוסדות הלימוד החרדים, הניתנים ממשרד הבריאות לתקופה של חמש שנים, במקום לתקופה של שנה, שהייתה נהוגה עד היום

ליצמן עם מנכ"ל משרדו
ליצמן עם מנכ"ל משרדו

בשורה למנהלי מוסדות החינוך החרדי. משרד הבריאות נרתם למהלך להארכת רישיון למוסדות חינוך פרטיים, ביניהם מוסדות החינוך החרדיים, לתקופה של חמש שנים. סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הנחה את הגורמים המקצועיים לקדם את הליך הארכת הרישיון בכל הנושאים הקשורים למשרד הבריאות. זאת לאור העובדה שמשרד החינוך החליט באופן רשמי להכיר בצורך למתן רישיונות לתקופה ארוכה למוסדות החינוך הפרטיים.

פעילותו של הרב ליצמן באה על רקע בקשות רבות של מנהלי המוסדות החרדיים להארכת תקופת הרישיון לחמש שנים לפחות, בשל הקשיים הרבים שיש בצורך לחידוש רישיון למוסד חינוכי בכל שנה מחדש, מה שגורם לעלויות מוגברות ולהוצאות מיותרות כמו גם לתסבוכת בירוקרטית מיותרת. יצויין שדרישת משרד החינוך ממוסדות החינוך החרדיים לחדש רישיון בכל שנה - שנתיים, אינה קיימת כלל בבתי הספר הממלכתיים המופעלים על ידי המדינה.

ח"כ הרב יעקב ליצמן שהנושא קרוב לליבו פעל רבות בניסיון לשינוי נהלים אלו ודרש את הארכת תקופת הרישיון למוסדות חרדיים לחמש שנים. עם כניסתו של הרב ליצמן לתפקיד סגן השר במשרד הבריאות הנחה את הצוות במשרד לאשר את התנאים הנדרשים ולזרז את ההליך מול משרד החינוך.

בסדרת פגישות שנערכו בלשכת סגן שר הבריאות עם כל הגורמים הרלוונטיים בנידון, ביניהם מר יהודה פינסקי ראש האגף לחינוך שאינו מוכר במשרד החינוך, מר זאב פיש, מפקח ארצי לבריאות הסביבה, הרב שלמה ברילנט מנהל איגוד מנהלי הישיבות, הרב אברהם הורן, והרב אריאל דרעי, ראש לשכת השר משולם נהרי, החליט סגן השר הרב ליצמן להעניק את האישורים הנדרשים באופן כזה שמשרד החינוך יוכל לקדם את הליך הארכת הרישיון לתקופה של חמש שנים.

במכתב שנשלח ע"י מר יהודה פינסקי מנהל האגף לחינוך שאינו מוכר במשרד החינוך, הודיע מר פינסקי על ההכרה העקרונית של המשרד בצורך לתת רישיונות לתקופה ארוכה, בכפוף כמובן לקיום התנאים הנדרשים על פי חוק הפיקוח במהלך תקופת הרישיון. במכתבו אף מפרט מר פינסקי את הקריטריונים שסוכמו, על פיהם יפעל משרד החינוך להענקת רישיון למוסדות חינוך בתוקף של עד חמש שנים, ביניהם דרישות המשרד לאישורים ממשרד הבריאות, אותן הורה סגן שר הבריאות לאשר, כדי לזרז את ההליך לטובת המוסדות החרדיים.

סגן שר הבריאות הרב ליצמן שכבר מלווה את הנושא מזה זמן רב, הביע סיפוק מנכונות משרד החינוך לבוא לקראת מוסדות החינוך הפרטיים ולהאריך את תוקף הרישיון לתקופה של חמש שנים ואמר שמדובר בשינוי מהותי שייטיב עם מערכת החינוך החרדית. "מבחינת משרד הבריאות נרתמנו למהלך וניתנה הוראה לבצע את כל הנדרש לאישור ההליך. כעת אנו מצפים משר החינוך שימלא את חלקו ויקדם את העניין לכדי סיום" אמר הרב ליצמן והוסיף כי "מדובר בבשורה של ממש ובתיקון עוול של שנים רבות, שכעת אנו שמחים על התקדמות חיובית בנידון, לקראת החלטה סופית של שר החינוך שאנו מקווים שתגיע בקרוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}