י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

והוא ידרוש לציון • הנשיא פרס בביקורי חג • וידאו

מדי שנה היה פרס עולה לבית הגר"ע יוסף זצ"ל, השנה הוא בחר לעלות לביקור חג אצל הראשל"צ ואצל הגרש"מ עמאר • צפו

אצל הנשיא. צילום: בח''ח
אצל הנשיא. צילום: בח''ח

כמנהגו מידי שנה הגיע הנשיא שמעון פרס לביקור חג בבית רבני ישראל. מלבד הביקור הרשמי אצל הרבנים הראשיים, הגיע פרס גם לבית הראשל"צ לשעבר הגרש"מ עמאר.

כזכור, במשך השנים נהג פרס להגיע בקביעות, מלבד הביקורים הרשמיים, לביקור חג אצל מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. את החלל שנותר השלים השנה הנשיא פרס בכך שהגיע גם לביתו של הגרש"מ עמאר.

יצוין כי עקב שהותו של הרה"ר הרה"ג דוד לאו מחוץ לעיר, לא התאפשר ביקורו של הנשיא פרס במעונו, ופרס הסתפק בשיחה טלפונית.

בביקור אצל הראשל"צ ציין הגר"י יוסף את ביקוריו הקבועים של פרס אצל מרן הרב עובדיה זצ"ל, ואת השתתפותו של פרס בטקס הכתרתו. "אדוני הנשיא" פתח הראשל"צ "אתה רגיל עשרות בשנים לבקר במועדי ישראל אצל מרן האבא זצ"ל, הוא חסר היום לכולנו, אבל הספקנו שנינו לשמח אותו כשעשית מאמץ, כיבדת את הזמנתו האישית אליך ובאת להכתרה שלנו ברובע היהודי שהיה גם ביום ההולדת שלו. מי ידע אז שזה האירוע הפומבי האחרון שהוא השתתף בו, כמה הוא שמח אז".

"בהגדה של פסח", הוסיף הראשל"צ, "קראנו על ארבעת הבנים חכם רשע תם ושאינו יודע לשאול, יש שם את כל הסוגים, אנחנו יכולים ללמוד כמה דברים מההגדה, דבר ראשון שגם החכם גם הרשע גם התמים וגם זה שלא יודע לשאול כולם נקראים בנים יש ביניהם קשר דם למרות המחלוקות, יהיה אשר יהיה".

"אני פונה אליך כי אנחנו צריכים את עזרתך, ידוע ומפורסם לכל, וגם התבטאת לא אחת בזכות שמירת זהותה היהודית של המדינה, אתה ממשיך בזה את דרכו של בן גוריון, שעל אף שהיו לנו מחלוקות איתו, הוא היה יהודי חכם ובהקמת המדינה הוא הבין שבלי שמירה על הסטטוס קוו לא תוכל להתקיים מדינה יהודית מאוחדת".

הנשיא פרס הגיב לדבריו של הראשל"צ: "אנחנו שמחים שכבוד הרב ממשיך בדרכו של אביו ופונה לכל חלקי העם מקרב את העם לתורה. אני ממשיך את המסורת של שמים רבות שנהגתי לבקר אצל אביך בחגי ישראל וכעת אני עושה זאת אצלך, לרב ראשי יש יכולת לחבר את חלקי העם, וחשוב שאתם עוסקים בזה".

אצל הגרש"מ עמאר, צילום: עזריאל משה
\"הנשיא פרס אצל הגרש\"\"מ עמאר\"

אצל הראשל"צ הגר"י יוסף. צילום: יעקב כהן
\"הנשיא פרס אצל הגר\"\"י יוסף\"
עמאר פרס גרי יוסף הנשיא ראשלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}