י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חודש מאי: עלייה קלה בביקוש לעובדים חרדיים

מדד הדרושים של מנפאואר בראשית מצביע על עלייה בביקוש לעובדים חרדיים, בעיקר בתחום הסלולר, אך עדיין נרשמת ההאטה משמעותית בקצב הירידה בביקוש לעובדים חדשים

חודש מאי: עלייה קלה בביקוש לעובדים חרדיים

התייצבות בשוק התעסוקה בישראל: על פי מדד מודעות הדרושים המבוסס על מודעות 'דרושים' במתפרסמות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, הדרישה לעובדים חדשים במאי 2009 ירדה בשיעור של 1.5% בהשוואה לאפריל.

זוהי המשך המגמה של האטה בירידה בביקושים המאפיינת של החודשים אפריל (2.5%-) ומרץ (3.5%-). מנתוני חודש מאי, הן לגבי סך הביקוש לעובדים והן לגבי הביקוש לעובדי היי-טק, מתחזקת המסקנה שחלה האטה בקצב הירידה של הביקוש לעובדים בישראל עד להתייצבות הביקוש.

ב-3 מתוך 10 ענפי המשק הנסקרים, נרשמה יציבות בביקוש לעובדים במאי 2009 – שירותי אירוח ואוכל (0.0%), בריאות וסעד (0.0%) ותחבורה-אחסנה-תקשורת (+0.2%). בענף אחד, ענף השירותים הקהילתיים, נרשמה עלייה קלה בביקוש לעובדים בשיעור של 1.5%+, ובשאר הענפים נרשמו ירידות בביקוש לעובדים חדשים, אם כי ירידות הנחשבות לקלות. הירידה החדה ביותר בביקוש לעובדים חדשים היא בענף הבנקאות-פיננסים-ביטוח בשיעור של -4.8%.

במנפאואר ישראל מציינים כי הירידה בביקוש לעובדים במאי 2009 היא הירידה האיטית ביותר בשבעת החודשים האחרונים. בנוסף מציינים, כי עם ההתפתחויות האחרונות, אינדיקטור זה של הביקוש לעובדים, מצטרף לאינדיקטורים נוספים של הפעילות הכלכלית המאופיינים אף הם באחרונה על ידי האטה בקצב הירידה עד התייצבות.

מדד מנפאואר בראשית אף מצביע על עלייה קלה בביקוש לעובדים חרדיים בחודש מאי בשיעור של 4.5% לעומת אפריל, מגמה שהחלה עם סיום חופשת פסח ותחילת הקיץ.

ממנפאואר בראשית נמסר כי עיקר הביקושים בחודש האחרון נרשמו בתחום הסלולר, כאשר חברות מובילות מגייסות עובדים למחלקות השירות והמכירות בריכוזים חרדיים. במנפאואר בראשית מציעים כעת לתושבי בני ברק פרנסה טובה בחברת סלולר מובילה במרכזי מכירות פרונטאליים. מדובר בעשרה משרות פנויות, עם אפשרויות קידום מגוונות בעולם הסלולר. המועמדים המתאימים יקבלו הכשרה מלאה על חשבון החברה, שכר ובונוסים בהתאם לביצועים, וכן מכשיר סלולר מתקדם במתנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}