ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ראש הממשלה על פיגוע הטרור: אבו מאזן אשם

אב, אם ושלושת ילדיהם שהיו בדרכם לארוחת הסדר בקריית ארבע נקלעו למארב ירי באזור חברון • נתניהו: "ההסתה של הרשות גרמה לרצח"

זירת האירוע. צילום: פלאש90
זירת האירוע. צילום: פלאש90

כוחות הבטחון עברו היום (שלישי) מבית לבית בכפר הפלסטיני עידנא, במצוד אחרי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בערב החג באזור חברון.

אב, אם ושלושת ילדיהם שהיו בדרכם לארוחת הסדר בקריית ארבע נקלעו למארב הירי. האב, קצין משטרה בכיר, נהרג במקום, אשתו הוטסה לבית חולים בירושלים לאחר שנפצעה באורח בינוני ומצבה ממשיך להשתפר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפיגוע ואמר: "הרצח הנפשע הזה של אדם שנסע עם משפחתו לארוחת חג החירות הוא תוצאה של ההסתה שלה אחראית הרשות הפלסטינית", אמר ראש הממשלה.

הוא הוסיף כי "הרשות הפלסטינית ממשיכה כל הזמן לשדר בכלי התקשורת הרשמיים שלה תכנים המסיתים נגד קיומה של מדינת ישראל ואמש ההסתה הזאת תורגמה לרצח של אב שנסע עם משפחתו לחגוג את ליל הסדר. ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת בכך שעד לרגע זה היא לא מצאה לנכון לגנות את המעשה המתועב והנפשע הזה״.

מתחקיר ראשוני עלה כי לפחות מחבל אחד התקרב באופן רגלי לקטע מהכביש, ומטווח של מטרים בודדים ירה באופן אוטומטי על הרכב הראשון שחלף על פניו. לאחר מכן רץ לנקודה סמוכה, ושם המשיך בירי לעבר מכוניות ישראליות נוספות עד שנמלט.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מסר: "כוחות צה"ל, משמר הגבול ושב"כ ממשיכים במצוד אחר המחבל ושולחיו, אם היו כאלו. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים את ידנו על מי שתיכנן וביצע את הפיגוע הזה. נפעל בנחישות חסרת פשרות כלפי מי שמעורב בתכנון או ביצוע פיגועים".

ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הנייה, התייחס ואמר כי הוא "החזיר לחיים את דרכה של ההתנגדות". הנייה הוסיף כי "כל מי שחושב שאפשר לאלף את הפלסטינים בגדה המערבית צריך לדעת שהיא תהיה מרכז הלחימה שלנו בעתיד".

תוך כך, בפעילות יזומה של שוטרי סיור אריאל בצומת תפוח בשעות אחהצ של החג הבחינו השוטרים בבן מיעוטים שמתנהג בצורה מעוררת חשד השוטרים בדקו את החשוד ובכיסו נמצא סכין.
בחקירה ראשונית עולה כי תכנן לדקור חייל בצומת תפוח. החשוד תושב בית פוקה נעצר והובא לחקירות במרחב שומרון.
רצח חברון צה''ל פלסטינים מצוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד