י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מהיום - לבזבוז המים יש מחיר

במסגרת המאמץ הלאומי לחיסכון במים ועל-פי החלטת ממשלת ישראל - יכנס לתוקף החל מה-1.7.2009 "היטל צריכה עודפת" • כל הפרטים שאתם חייבים לדעת - בכתבה שלפניכם

מהיום - לבזבוז המים יש מחיר



במסגרת הפעולות לחיסכון במים ועל פי החלטת הממשלה, החל מיום 1.7.09 יכנס לתוקפו היטל על צריכת מים עודפת שנועד להביא לחיסכון במים במשקי הבית המשתמשים בכמות עודפת של מים.

"צריכה עודפת" היא צריכת מים בתעריף ג'. היינו, צריכת מים העולה על 30 מ"ק (30 אלף ליטר) לחודשיים, למשק בית שבו עד 4 נפשות . משקי בית אלה שצריכת המים בהם תעלה על 30 מ"ק לחודשיים יחויבו בתוספת של 20 ₪ לכל מ"ק עודף. משקי בית שצריכת המים בהם לא תעלה על 30 מ"ק לחודשיים, ימשיכו לשלם, כמו היום, את תעריפי המים הקיימים. למשקי בית בהם מתגוררים יותר מ – 4 נפשות ניתנת תוספת של 3 מ"ק בכל חודש לכל נפש נוספת. לצורך כך חשוב להדגיש כי יש לבדוק שמס' הנפשות המופיע אצל ספק המים מעודכן וזאת על מנת להימנע מחיוב עודף.





הצרכן הממוצע ברוב חלקי הארץ כלל לא יגיע לסף הצריכה עליו מושתת ההיטל (תעריף ג') במידה ויפעל על פי הנחיות רשות המים ויצרוך מים באופן יעיל ומושכל. כמות המים המוקצית כיום בתעריפים א' ו-ב' מספיקים לצריכה מושכלת ונבונה של מים לכל שימוש יום יומי, ללא תשלום של ההיטל העומד על 20 ₪ למ"ק והמושת, כאמור, רק על תעריף ג'.

"היטל צריכה עודפת" מהווה כלי אפקטיבי לצמצום צריכת מים בקרב ציבור הצרכנים "הכבדים", לרוב המכריע מדובר במחזיקי גינות פרטיות ובריכות או מי שמפריזים בשימוש במים ללא הצדקה.

משק המים בישראל נמצא במשבר החמור ביותר מאז קום המדינה. על מנת להתמודד עם המצב, רשות המים מבצעת פעולות רבות ומגוונות להגדלת היצע המים בטווח המיידי כגון - הרחבת מתקני ההתפלה הקיימים, קידוחי בצורת, טיוב בארות שזוהמו, הכנת התשתית להקמת מתקני התפלה זמניים ולייבוא מים. במקביל, מבצעת רשות המים פעולות להבטחת אספקת מים בכמות ובאמינות נאותים לטווח הארוך, ביניהן, הקמת מתקני התפלה חדשים והקמת מפעלים להשבת מי קולחין לחקלאות. במסגרת הפעולות לצמצום צריכת המים, פועלת הרשות גם להקצאות מים מופחתות לחקלאות ולגינון ציבורי, הגברת החינוך וההסברה ובחודשים הקרובים נערכת גם לחלוקת חסכמים לציבור הרחב. יודגש כי יישום ההיטל כפוף להצעת חקיקה המוגשת בימים אלה במסגרת הצעת חוק ההסדרים לשנים 2009-2010.

חשוב מאוד: בידקו אם מספר הנפשות המופיע אצל ספק המים מעודכן, ואם לא - עדכנו את ספק המים כדי להימנע מחיוב עודף

כמה מים ניתן לצרוך מבלי להיות מחויבים ב"היטל צריכה עודפת"?






קישורים:
למידע נוסף ליחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}