י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגר"מ שטרנבוך: שעטנז מונע תפילות

בדברי חיזוק שנשא בפני מחנכים מחו"ל, התריע הגר"מ שטרנבוך על איסור שנשכח מהלב: "איני יודע מנוח לנפשי איך נשכח עניין חמור זה שהיו נזהרים בו הקדמונים במסירות נפש"

הגר"מ שטרנבוך
הגר"מ שטרנבוך


בדברי חיזוק שנשא בפני מחנכים מחו"ל שהתאספו במעונו, התייחס ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, לענייני השעה הטעונים תיקון. במשך שעה ארוכה הוא הרחיב בחובת הזהירות הראויה מאיסור שעטנז להינצל ממכשלות מצויים בהעדר ידיעה: "איני יודע מנוח לנפשי, איך נשכח עניין חמור זה שהיו נזהרים בו הקדמונים במסירות נפש עד קצה האחרון, אף בדברים שאין החשש בהם מצוי, ומה נענה אנן אבתרייהו, איך רבים אין משימים על לב לבדוק תדיר כל בגד ולבוש הנעשים בכל קצוות תבל ביד נכרים. מי יודע אם אין חוסר זהירות זו מעכבת בעד תפילת הרבים?!", התריע הראב"ד.

בהמשך דבריו הרחיב על הזהירות שנזהרו הגר"א ותלמידיו מכל חשש כלאי בגדים, וביקש מציבור המחנכים לחנך ולהרגיל את התלמידים בחובת זהירות זו, שהיא מאיסורי תורה החמורים.

בסיום דבריו קרא הראב"ד במפתיע לרבני ועד השעטנז של 'העדה החרדית', וביקש לחזקם ולהמריצם במלאכת הקודש, תוך שהוא מציין את החובה לעורר את אחינו בני ישראל, בארץ ישראל ובתפוצות, על מיני הבגדים שמצוי בהם מכשול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}