י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חזרה למלונות, הוועדה בחוץ

'יתד נאמן' מפרסם היום בתי מלון שאינם באישור ה'וועדה לצביון יהודי' • איך קרה שהעיתון שהריץ את הוועדה פועל נגד החלטותיה? וגם: אלו טענות שמעו גדולי ישראל נגד חברי הוועדה?

חזרה למלונות, הוועדה בחוץ

ה'וועדה לצביון יהודי' - כמה תום ורוך משדרות צמד המילים: צביון יהודי. עוד בימי אבותינו במצרים שמרו אבותינו על הצביון היהודי. צביון שבשלו זכינו להיגאל. והנה כאן, בארץ ישראל, לאחר כמה אלפי שנים, מוקם ועד מיוחד לענייני הצביון היהודי. כמה מרגש. ממש סגירת מעגל.

אלא כשנכנסים לעובי הקורה, מגלים שהוועד המקודש לוקה באי אלו מגרעות, שמצליחות להוריד את מפלס ההתרגשות.

בשעתו פרסמנו באתר 'בחדרי חרדים' על הקמת הוועד, ליוונו את דרכו מיום פתיחתו ועד האיסור שהוציא לעיתונים היומיים לפרסם מלונות שאינם עומדים בתקנון שיצר, ועד לפירסום רשימת המלונות המלאה, אותם אסר לפרסם בעיתונים.

מי שליווה את הקמת הוועדה ופעולותיה היו הביטאונים 'יתד נאמן' ו'המודיע'. אלה פירסמו בקול רעש גדול את הקמתה, מכתבי גדולי ישראל התומכים בה, כמו גם את גודל חשיבות העניין. במאמרים מנומקים היטב הסבירו בעיתונים את הפרצות שקיימות בבתי המלון, את חוסר הצניעות המשווע, ועוד כהנה וכהנה.

וכך, משהגיעה רשימת המלונות שנאסרו בפרסום, קיבלו עליהם העיתונים את הגזירה, ולמרות ההפסד בכספי, החליטו לוותר ולעמוד בדרישות הוועדה.

אלא שהיום (ג') מי שפתח את עיתון 'יתד נאמן' (וכאלו ישנם לא מעט, שכן ביום ג' הוא מחולק חינם), גילה להפתעתו כי העיתון מלא בפרסום לבתי מלון שאינם בפיקוח ה'וועדה לצביון'.

מבירור שערך אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי בימים האחרונים חלו שינויים מרחיקי לכת בפעילות הוועדה. מתברר, כי קבוצה בלתי מבוטלת של אנשים מחו בפני גדולי הדור כנגד חברי הוועדה המדוברת. לטענתם, אי-אפשר למשוך את שמיכת הצניעות יותר מידי. אם אתה מכסה טפח במקום אחד, על כורחך אתה מגלה טפח במקום אחר.

אולם לרק זאת: טענות כאלו ואחרות שהושמעו נגד מקימי הוועדה, היו המכה בפטיש. לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי מספר דיינים חשובים מבני-ברק, הגיעו אל גדולי הדור, כדי למחות על הקמת הוועדה. הם טענו, שאין מקום לאסור על הציבור כל-כך הרבה דברים, וכי זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

טענות נוספות שהועלו: הפסדי העיתונים היומיים, שניזוקו קשה מהמצב הכלכלי, ועכשיו משיתים עליהם הפסד נוסף. מלבד זאת, המחירים בבתי המלון בפיקוח הוועדה יעלו פלאים. זאת מכיוון שמספר קטן של מלונות הסכימו לחתום על התקנון, ולמה להשית על הציבור הוצאה נוספת בימים מעין אלו.

גדולי ישראל ששמעו את הטענות, החליטו לעצור את פעילות הוועדה, עד לבירור יסודי בפרשה.

עיתון 'יתד נאמן' חוזר, לפי שעה, לפרסם את המלונות כולם, ובימים הקרובים תתקבל החלטה על המשך דרכה של 'הוועדה למען שמירת הצביון היהודי'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}