י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מוזס יציל את ה'שטריימל'

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק האוסרת יבוא פרוות משיער של בעל חיים. ח"כ מוזס הזדעק, הסביר לעמיתיו את חשיבות השטריימל, ויפעל להכניס תיקון בחוק: יבוא לצורכי דת לא יהווה עבירה

מוזס עם חברים (מהכנסת)
מוזס עם חברים (מהכנסת)


מידי יום שני, בשעה 13:00, מתקיימת בכנסת ישיבת 'הנהלת קואליציה'. בישיבה זו נוטלים חלק ראשי הסיעות החברות בקואליציה, השר המקשר בין הממשלה לכנסת, גלעד ארדן, ונציג שר המשפטים.

במהלך הישיבה מקבלים ראשי הסיעות דיווח אודות הצפוי בכנסת בימים הקרובים, לצד סדרי הדיונים. בין היתר מוצגים בפניהם החוקים שנדונו בוועדת השרים לחקיקה, מלווים בהסבר קצר על מהות החוק ועל עמדת הממשלה.

תוך דיווח מהיר על החקיקה הצפויה, הבחין יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, כי הממשלה החליטה לתמוך בהצעת חוק 'צער בעלי חיים', הקובעת כי אסור יהיה לייבא פרוות העשויות משיער של בעלי חיים.

הצעת החוק קובעת באופן ברור, כי "לא ייבא אדם פרווה או מוצר טכסטיל... העשוי משיער של כלבים, חתולים או ארנבות". לפי הצעת בחוק, העובר על חוק זה מבצע עבירה פלילית שהעונש בגינה הוא שנת מאסר אחת.

מוזס הזדעק ויצא מיד להגנת יבואני הפרוות לצורך ייצור שטריימלאך. הוא מחה על החלטת הוועדה ואמר: "לא יעלה על הדעת לתמוך בהצעת חוק האוסרת ייבוא לצורך דתי כה מובהק וכה חשוב".

הנוכחים בישיבה קיבלו הסבר מדוקדק ומרתק על תהליך ייצור השטריימל ועל מהותו, ויו"ר הקואליציה השתכנע (לא לחבוש שטריימל) מדבריו. הוא הציע למוזס לפעול בכלים פרלמנטריים לעצירת תהליך החקיקה, לצורך ביצוע הסתייגות בחוק, שתתיר ייבוא לצורכי דת.

ואכן, ח"כ מוזס ביקש מאחד השרים כי יגיש ערעור לוועדת השרים לענייני חקיקה, דבר היכול להתבצע באמצעות שר ולא על-ידי חבר כנסת מן השורה.

"אני לא מתנגד באופן גורף לחוק", אמר ח"כ מוזס, "אך אני מבקש כי החוק יכלול הסתייגות מתאימה, שתקבע כי ייבוא לצרכי דת לא ייפסק ולא יהווה עבירה על החוק. איננו נמצאים בימי הביניים, עת אסרו על יהודים להשתמש בסממנים יהודיים מובהקים, ואני קורה למציעה ולוועדת השרים, להיענות לבקשתי ולתקן את החוק בהתאם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}