י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

תושבי קרית יובל: נלך למלחמה

ההעתירה הקנטרנית שהוגשה נגד ההחלטה לאשר את פתיחת בית הכנסת ל - 45 יום, הדליקה את אברכי השכונה: "זה פרשת קו המים". עו"ד אלקנה הולצר: "החילונים מונעים מציניות ומניעים פסולים"

עורך הדין הולצר. מקווה שהשכל הישר יגבר
עורך הדין הולצר. מקווה שהשכל הישר יגבר

אתמול (א') הגישו תושביה החילוניים של קריית יובל בקשה לאכיפת צו שיפוטי ולביטול ההסדר המאפשר ארכה של 45 יום לשימוש בבית הכנסת ברחוב אולסוונגר בשכונת קרית יובל, לטענת התושבים העותרים יש לשנות את החלטת בית המשפט ולאכוף את הצו השיפוטי לסגירת בית הכנסת. וכל זאת לאור העובדה כי השימוש בבית הכנסת מהווה פגיעה בתושבי השכונה וכמוהו כמטרד שכונתי.

כזכור, לפני כשבועיים הצליחו נציגיה החרדים של העייריה באמצעות ב"כ תושבי השכונה עו"ד אלקנה הולצר להגיע לסיכום עם היועמ"ש של העירייה עו"ד חביליו ונציגי היועץ המשפטי לממשלה, הסדר שנחתם לפני כניסת השבת ואושר על ידי השופטת ייעל ייטב ולפיו בית הכנסת יקבל ארכה של 45 יום, כשבתוך פרק זמן זה ייעשו נסיונות לאפשר את השימוש החוקי בנכס כבבית כנסת.

מסתבר שהמיעוט הקולני בשכונה מסרב להרפות. בעתירה שהוגשה לבית המשפט קבלו החילונים על אי חוקיות ההחלטה - ודרשו לבטל אותה בין הייתר מן הטעמים כי השימוש בבית הכנסת מהווה פגיעה בתושבי השכונה ומהווה מטרד שכונתי באשר ממוקם הוא מול בנייני מגורים וזאת למרות שהוא ממוקם כמעט בצמידות לבית כנסת אחר, כמו כן בהעדר רישיון לשימוש חורג, השימוש בבית הכנסת כמוהו כעברה על החוק ואין לאפשר פרס לעובר על החוק.

בעתירתם מציינים תושבי החילוניים של השכונה כי התפילה הציבורית בהשתתפות נציגי העירייה אשר התקיימה ביום שישי ה-5 לחודש הייתה הפרה של הצו השיפוטי דבר שהתברר שאינו נכון, וזאת לאור ההחלטה שניתנה עם כניסת השבת אשר התירה את השימוש בבית הכנסת.

בית המשפט, נתן לתושבי השכונה - מתפללי בית הכנסת, כמו גם לנציג היועץ המשפטי לממשלה שבעה ימים להשיב על הטענות, ולא - ייסגר בית הכנסת באופן מיידי.

עו"ד הולצר אומר ל'בחדרי חרדים': "כולנו תקווה כי השכל הישר ואמות המידה הקובלות למתן ארכה להשגת היתר לשימוש חורג יגברו על רצון ציני ומניעים שאינם ענייינים לסגירת בית כנסת פעיל"

התושבים בשכונה איתם שוחחנו מבטיחים: אם השופטת תקבל את עתירת התושבים, השכונה תבער. מאז שהגענו לשכונה אנו 'הילדים הטובים'. לא מחינו על העוולות שנעשו לנו, לא הפגנו נגד ההתעללות המתמשכת בציבור החרדי. ספגנו התנכלויות חוזרות ונשנות ממיעוט בשכונה, ושתקנו. אלא שעכשיו הגיע הזמן לומר: די!. אנחנו לא יכולים לספוג יותר, אם תתקבל החלטה לסגור את בית הכנסת שרכשנו במיטב כספנו, הרי שזה פרשת קו המים. אנחנו נאבק בכל כוחנו.

אמרנו מספר פעמים למפגינים החילונים: פנינו לשלום. אנחנו רוצים לחיות איתכם באחווה ורעות, אך אינכם מאפשרים זאת. לא הותרתם בידינו ברירה. העתירות הקנטרניות, גוזלות את שלוות חיינו ואת מיטב כספנו. אנחנו אומרים בצער גדול: אין שלום - תהיה מלחמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}