י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ביהמ"ש: מנהל מיוחד לעמותת בן ארצי

ועדת הביקורת שמונתה לבדוק החשדות הקשורות לעמותה של ניר בן ארצי הגישה בקשה לבית המשפט: למנות מנהל מיוחד. בית המשפט קיבל את העתירה, וזכויות החתימה של המנהלים הושעו

הרב ניר בן ארצי. מנהל חדש
הרב ניר בן ארצי. מנהל חדש


בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בהרכב בראשות השופטת ד"ר דפנה אבניאלי, נעתר לבקשה דחופה שהגישו חברי ועדת הביקורת של עמותת 'תלמי גאולת עם ישראל', באמצעות עורכי הדין ארז הראל והראל שחם ממשרד גורניצקי ושות', ומינה את רו"ח בועז יפעת ממשרד יפעת ס.כ. ושות' - חשבונאות חקירתית, כמנהל מיוחד של עמותת 'תלמי גאולת עם ישראל'.

יצויין, כי מנהליה של העמותה - הרב שמואל שוקרון, שמעון קטורזה וצבי ויצמן, הם גם מי שנחשדים בפרשה הסובבת בהגלייתו וכליאתו שלא כדין של הרב ניר בן-ארצי.

כזכור, עוד בשלהי חודש מרץ 2009, נעתר בית המשפט המחוזי לבקשת חברי ועדת הביקורת של העמותה, והוציא צו מניעה, אשר נועד לאפשר פיקוח מוגבר של חברי ועדת הביקורת על ענייניה הכספיים, תוך שהוא מציין כי "רב הנסתר על הנגלה בכל הקשור לענייניה הכספיים של העמותה ואופן ניהולם".

ערעורם של מנהלי העמותה על צו המניעה שניתן, נדחה בראשית מאי 2009 על-ידי בית המשפט העליון (השופט ד"ר אשר גרוניס), אשר קבע כי "מן הנתונים שנחשפו בדיון עולים סימני שאלה משמעותיים באשר לאופן שבו נוהלה העמותה ומצטיירת תמונה לכאורית של התנהלות לא תקינה".

נוכח נתונים מדאיגים נוספים שהתבררו לחברי ועדת הביקורת בעת האחרונה, בין היתר בדבר מצבה הכספי של העמותה; מעצרם של מנהלי העמותה על-ידי משטרת ישראל בגין חשדות חמורים; ניסיונם של מנהלי העמותה לפעול באופן העושה פלסתר את צו המניעה הקודם; והחלטת רשם העמותות לשלול לעמותה את אישור הניהול התקין לאלתר - פנו חברי ועדת הביקורת בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בבקשה דחופה למינוי מנהל מיוחד לעמותה.

בית המשפט המחוזי נעתר לבקשה, והורה על מינויו של מנהל מיוחד לעמותה, תוך שהוא מציין כי החלטת רשם העמותות לשלול לעמותה את אישור הניהול התקין מחזקת טענתם של המבקשים, כי יש מקום להורות על מינויו של מנהל מיוחד כאמור.

לאור החלטת בית המשפט, הוקנו למנהל המיוחד זכויות החתימה בחשבונות הבנק של העמותה, ובהתאמה - הושעו באופן מיידי זכויות החתימה של המנהלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}