י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בית שמש: מלחמת הכל בכל

הציבור החרדי מצפה בקוצר רוח לקרקעות שיופשרו בבית שמש. אלא שראש העיר התחייב לתת את רמה ג' גם לחילונים וד"לים. כעת הד"לים מנהלים מאבק על צביון השכונה ומכריזים: לא רוצים חרדים

שר השיכון, אריאל אטיאס, עם ראש העיר משה אבוטבול, במהלך סיורו בעיר. צילום: מבט, פורום בית שמש
שר השיכון, אריאל אטיאס, עם ראש העיר משה אבוטבול, במהלך סיורו בעיר. צילום: מבט, פורום בית שמש

אחד הפתרונות שהוצעו למצוקת הדיור החמורה במגזר החרדי היה רמת בית שמש ג'. משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, הבטיח בנאומים חוצבי להבות שנשא לפני הבחירות בריכוזים החרדים בבית שמש, כי יפעל להפשרת הקרקעות ברמת בית שמש ג' עבור הציבור החרדי.

מה שמשה אבוטבול לא סיפר באותם ימים לבוחריו החרדיים זה על ההסכמים שערך עם המפלגות החילוניות, אשר יצגו את עצמם כגוש חברתי. בהסכם שערך עמם חתם אבוטבול כי רמת בית שמש ג' תאוכלס אך ורק בתושבים חילונים או ד"לים.

המסמך הראשוני, עליו חתום משה אבוטבולצילום: המסמך הראשוני, עליו חתום משה אבוטבול
המסמך הראשוני, עליו חתום משה אבוטבול

תמו הבחירות. ההבטחות לחוד והסכמים חתומים לחוד. חלק מחברי הגוש החברתי טוען לבלעדיות על הפרויקט ברמת בית שמש ג', בעוד החרדים מנסים לתמרן ולהציל את מה שאפשר. למשל, חלוקת שליש לכל קבוצה: שליש לחרדים, שליש לד"לים ושליש לחילונים.

הפתרון המדובר בעייתי עד למאוד, שכן גם אם יסכימו חברי הקואליציה החילונים לחלוקה המדוברת, הרי שדרכי הגישה, והתשתיות לרמת בית שמש ג' כבר מוכנים. במתחם המדובר ישנו כביש גישה אחד. די אם נזכיר את בעיית הנסיעות בשבת, וההפגנות שיתלוו אליהן, בכדי להבין את הפיצוץ אליו אנו הולכים.

בהצבעה שנערכה בשבוע שעבר במליאת עיריית בית שמש על פיתוחה ועל עתידה של שכונת רמת בית שמש ג' עזב מוטי כהן, חבר המועצה ממפלגת דור אחר (הגוש החברתי), בהפגנתיות את אולם המליאה. הקולות העולים ליישב חרדים ברמת בית שמש ג', לא הותירו אותו אדיש והוא מבטיח מלחמה על כל הקופה, גם במחיר פרישה מהקואליציה.

נקודות אור ניתן למצוא דווקא ביו"ר סיעת דור אחר, מאיר בלעיש ויו"ר העבודה, ריצ'ארד פרס, שהודיעו כי יתמכו בחלוקה השוויונית - שליש לכל אחד מהמגזרים.

בסביבתו של אבוטבול מגיבים ואומרים: המסמך שעליו חתם בשעתו משה אבוטבול הינו מסמך ראשוני, ששונה בהסכמת כל הצדדים, כולל חברי הקואליציה מדור אחר ומהעבודה, לאחר הצטרפות עוד חברים שתמכו בראש העיר, כמו יהדות התורה. לדבריהם, במסמך החדש - שעליו חתומים חברי הקואליציה - נכתב שרמת בית שמש ג' תחולק לשלושה חלקים, שליש לכל קבוצה בצורה שוויונית.

"משה אבוטבול עובד ללא לאות למען איכלוס רמת בית שמש ג' בצורה שוויונית, גם לחרדים, ואף יפרק את הקואליציה אם יידרש לכך, באם החברים החילונים לא יאשרו את החלוקה", הם אומרים.

מי שמתנגדים לאפשר לחרדים להתיישב ברמת בית שמש ג' הם דווקא חברי הקואליציה מסיעת המפד"ל, שלא תמכו באבוטבול בבחירות לראשות העיר, והצטרפו לאחר מכן לקואליציה.

את ההתנגדות הזו ניתן היה לראות היום (ב), במהלך סיור שערך משה אבוטבול עם שר השיכון, אריאל אטיאס, בעיר. חברי הקואליציה הד"לים הפגינו בעת הסיור נגד התחרדות הצפויה של רמת בית שמש ג'.

"הם המתסיסים העיקרים נגד הפשרת הקרקע לציבור החרדי ונגד התחרדות רמת בית שמש ג'", אומרים מקורבי ראש העיר. "זאת למרות שסיעת המפד"ל, ג'קי אדרי ושלום לרנר, עצמם חתמו על מסמך לישעיהו ארנרייך, נציג סיעת גור בבית שמש, בעת שגור תמכו במעומדותו של לרנר לראש העיר, שרמת בית שמש ג' תחולק באותו צורה שרמת בית שמש א' מחולקת - קרי, חרדים, חילונים ודלי"ם כאחד. אז איך עכשיו הם נלחמים נגד ראש העיר, על אותה מתכונת חלוקה שהם עצמם חתמו?"



כתבה בערוץ 1

קישורים:
לגלריית תמונות מביקורו של שר השיכון אריאל אטיאס בבית שמש - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}