י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ה"אסיר חרדי" שלא היה

סיפור קפקאי התרחש בכביש ירושלים תל-אביב: אברך חרדי שנסע עם משפחתו נעצר על-ידי המשטרה בטענה שהוא אסיר נמלט. לאחר בדיקה התברר: טעות של המשטרה. האברך תובע פיצויים

ה"אסיר חרדי" שלא היה

אברך חרדי שנעצר לבדיקת רשיונות שגרתית נדהם לגלות כי במחשב המשטרה הוא רשום כאסיר פעיל.

אמש נסע י', אברך חרדי ירושלמי, עם משפחתו בדרכו חזרה מבני-ברק לירושלים, אלא שאת תנומתם של הילדים קטעה סירנת משטרה. האברך עצר בצד והציג רשיונות בתוקף, כנדרש.

אלא שהשוטרים התמהמהו מלגשת אליו חזרה. לאחר כמה דקות, ניגש אל ניידת המשטרה כדי לברר על מה העיכוב, ומדוע לא מחזירים לו את הרישיונות ומאפשרים לו ללכת לדרכו. בתגובה הניח עליו השוטר אזיקים ודחק בו להיכנס לניידת.

האברך ההמום, שמעולם לא ראה ניידת משטרה מבפנים, נתקף בהלם. מה לו ולאזיקים?

לתדהמתו התברר, כי במסוף המשטרה הוא רשום כאסיר פעיל, ולטענת השוטרים יצא זה עתה לחופשה מכלא יהב, ואיחר את מועד החזרה.

לאחר שהאברך הכחיש מכל וכל, והשוטרים נוכחו לדעת כי חזותו מוכיחה כאלף עדים שאין בינו לבין כלא יהב ולא כלום, ערכו השוטרים בירור נוסף מול הכלא.

"אין לנו אסיר כזה", הייתה התשובה.

רק אחרי תשובה זו, הוא שוחרר לדרכו.

סבב טלפונים בנקודות המשטרה לביטול הטעות במסוף לא העלה דבר, וביעוץ עם אנשי מקצוע החליט האברך לפנות לעורך דין. לטענתו, העיכוב, עוגמת הנפש, וחוסר הרגישות היו מעבר לכל פרופרציה, ואלה מצדיקים תביעה אזרחית.

עורך דין נפתלי ורצברגר אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "המקרה של מרשי אינו המקרה הראשון ומשרדינו ידאג לכך שהרישום המוטעה ימחק, ובנוסף יפוצה על עוגמת הנפש שנגרמה לו ולמשפחתו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}