י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'עולם החסידות' יורד מספסל הנאשמים

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לעיתון 'עולם החסידות': סוגר את תיק החקירה שנפתח נגד העיתון בעקבות תביעת ארגון 'עדאלה'. הארגון תבע את העיתון על גזענות נגד ערבים

הודעת היועץ המשפטי לממשלה
הודעת היועץ המשפטי לממשלה

סוף טוב הכל טוב. תיק החקירה כנגד בטאון "עולם החסידות" נסגר, ובכך הסתיים לו מאבק משפטי אותו הוביל ארגון "עדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל", שפנה לרשויות המשפט כנגד "עולם החסידות".

לפני כשלש שנים פורסמה ב"עולם החסידות" כתבה שכותרתה "הערבים, כל כוונתם היא רע". הכתבה כולה הייתה מבוססת על מקורות תורניים ומדברי חכמי ישראל, אך משום מה הדברים לא מצאו חן בפני אנשי ארגון "עדאלה" שפנו ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה כנגד העיתון בחשד להסתה לגזענות.

במסגרת החקירה נערכה בתחנת משטרת בית שמש חקירה לצוות העיתון, ובמשך שעות ארוכות הם נדרשו להשיב על שאלות שהציגו בפניהם חוקרי התחנה. אך לכל אורך הדרך תפיסתם הייתה ברורה, וזו גם המציאות, כי לא מדובר בדעות אישיות של כותבי העיתון, אלא בציטוט מדוייק של חכמי ישראל כמו הרמב"ם, האור החיים, וחכמי ישראל נוספים שהביאו את הדברים בספריהם.

עתה כשלש שנים אחרי תחילת החקירה שלח מר שי ניצן המשנה לפרקליט המדינה, מכתב למערכת בו כותב כי "לאור בחינת הדברים, החליט היועץ המשפטי לממשלה שאין מקום זו הפעם להגשת כתב אישום, על אף חומרת הדברים. בין היתר התחשב היועץ המשפטי לממשלה בדברי נציגי העיתון בחקירה, כי לא הייתה לעיתון כל כוונה להסית".

"עם זאת היועץ המשפטי לממשלה ביקש להודיעך, כי הכתבה עוררה חשד לביצוע עבירה של הסתה לגזענות, וחזרה על מעשים דומים בעתיד עלולה להוביל לנקיטה בהליכים פליליים נגדך ואף להגשת כתב אישום".

את מכתב מסיים המשנה לפרקליט המדינה כי "אנו תקווה כי בעתיד לא יהא עוד צורך לבחון נקיטת הליכים פלילים נגד העיתון".

במערכת "עולם החסידות" התקבל המכתב בברכה ובסיפוק רב, במערכת טענו לכל אורך הדרך כי "עולם החסידות" איננו עיתון פוליטי ואף מתהדר בכך שאינו מכניס ידיעות פוליטיות לתוך העיתון, ולכך הפיכת מאמר הגותי- תורני למטבעות פוליטיות היה לא ראוי ולא נכון, וטוב שגם המערכת המשפטית הסכימה עם טענת מערכת העיתון.

אגב, במערכת "עולם החסידות" היו מעודדים כל העת מאהדה ציבורית רחבת היקף שכללה גם רבנים חשובים שחיזקו את ידי ראשי המערכת, והביעו בפניהם את התקווה שהסערה והחקירה תחלוף מבלי להותיר משקעים ותסבוכות משפטיות מיותרות.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}