י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ירושלים: מתמודדים נוספים הגיעו

הבחירות הקרבות לרבנות ירושלים ממשיכות להסעיר את העולם הרבני. הגרא"י שלזינגר - רבה של ז'נבה, מצטרף להתמודדות. והגרי"ד גרוסמן ביקר אצל הגרי"ש אלישיב לבקשת תמיכה • פרסום ראשון

הגרי''ד גרוסמן אצל הגראי''ל שטיינמן. צילום אליהו קובין
הגרי''ד גרוסמן אצל הגראי''ל שטיינמן. צילום אליהו קובין

הקרב על רבנות ירושלים אינו מפסיק לספק כותרות. אין יום שבו לא מופרחות ספקולציות לאוויר. השערות, הערכות, ספינים, ומכתבי תמיכה מרבנים, אלו רק חלק מהכלים בהם משתמשים מקורבי הרבנים במלחמה שבסופה יבחר הרב הראשי של ירושלים.

המתמודדים הידועים נכון לעכשיו הם: במגזר האשכנזי - הגרמ"ח לאו, הגר"א שלזינגר, הגר"י כרמל, והגר"י שפירא. במגזר הספרדי היחיד שהודיע נכון לעכשיו על התמודדותו וככל הנראה הוא המועמד הבטוח הוא - הגר"י יוסף.

אלא שבימים הקרובים יחולו ככל הנראה מספר שינויים בהרכב הרשימה. ההתפתחות הדרמטית ביותר תבוא ככל הנראה דווקא מגזרת מגדל העמק. הגרי"ד גרוסמן שהתבטא בעבר מספר פעמים אודות האפשרות שיתמודד לרבנות העיר, החל לפעול בנושא באופן נמרץ.

ביום רביעי האחרון, עשה הגרי"ד גרוסמן את דרכו לכיוון סמטת חנן ברחוב מאה שערים, וזאת בכדי לקבל את ברכת הדרך מהגרי"ש אלישיב להתמודדות. הגרי"ש שלפני כשבוע בירך בחמימות רבה את הגרמ"ח לאו, נהג ברבה של מגדל העמק באותו אופן. מה שמגבירא את האפשרות שהגרי"ש אלישיב לא יתמוך במועמד אחד, אלא ייתן את ברכת הדרך למספר מועמדים.

כיצד ישפיע המהלך על שאר המועמדים? קשה להעריך, אך אין ספק שהרב גרוסמן שזוכה לאהדה רבה בקרב חוגים רחבים, מרתיח את הקדירה הרתוחה ממילא - מחדש.

בתוך כך, בשבוע שעבר התפרסם באתר 'בחדרי חרדים' ובעיתונים נוספים (ביניהם עיתון 'המודיע') התבטאות נדירה של הגר"ש אוירבעך. לטענת מוסר המידע אמר הגר"ש: "אין מועמד מתאים לרבנות ירושלים, כמו הגר"א שלזינגר".

ההתבטאות הזאת הצליחה להרגיז ככל הנראה אי אלו אנשים, שמיהרו להכחיש את המילים המיוחסות לגר"ש.

לטענתם, הגר"ש אוירבעך תומך אמנם ברב שלזינגר, אך לא זה מגילה, אלא הגרא"י שלזינגר המכהן כרב בז'נבה. יתירה מכך, מקורבי ביתו של הגר"ש, רצו להוציא מכתב הכחשה למיוחס לו, אך הדבר ברגע האחרון נמנע.

הם מוסיפים ומספרים כי הגר"ש אוירבעך נפגש מספר פעמים הגרא"י שלזינגר, והביע את תמיכתו בהתמודדותו לרבנות ירושלים.

האם הרב שלזינגר מז'נבה מצטרף למירוץ? אם מאמינים למקורביו, הרי נראה שכן.

וכך הולכת ומתחממת היורה הרותחת ממילא לקראת הבחירות לרבנות ירושלים.

בתוך כך, המועצה הדתית בירושלים הולכת ומתקדמת לקראת הישורת האחרונה במירוץ. היום (א') נסגרה ההרשמה לגבאי בית הכנסת המעונינים להצביע בבחירות. הגבאים המרכיבים 24 מתוך 48 חברי גוף הבוחר, שלחו בימים האחרונים מאות טפסים. היוקרה בהשתתפות הגוף הבוחר לרבנות, הניעה רבים מהגבאים לשלוח טפסי התמודדות, וגם בזירה זו צפויים מאבקים לא קלים.

האינטריגות, המזימות, והפעלת הקשרים כבר החלו, ולנו מהצד נותר לראות איך הפכה ההתמודדות הרבנית, לספינאות פוליטית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}