כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

לשכת התעסוקה לפיד: המלצות עבודה לחרדים

שר האוצר בסטטוס עם המלצות לחרדים • רבינוביץ בתגובה: "לימוד התורה מעל הכול, ואיש לא מימן את הציבור החרדי"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

 

בסטטוס מתנשא במיוחד שפורסם היום (ב) בפייסבוק, פונה שר האוצר יאיר לפיד לצעירי המגזר החרדי, בכדי להציג בפניהם אתרים המיועדים לחיפוש עבודה עבורם. לפיד אף מוסיף ומסביר כי צעירי המגזר "מבינים" שהשילוב בין תורה לעבודה הוא המפתח לעתיד טוב יותר עבורם ועבור ילדיהם.

"תכירו שני אתרים בנושא חשוב במיוחד", פותח לפיד וממשיך: "1. בשיתוף פעולה עם ח"כ דב ליפמן (יש עתיד), הקים אתר alljobs אתר חיפוש מיוחד המיועד לעבודות המתאימות לחרדים.

2. עמוד הפייסבוק "עבודות לחרדים", משהו בין לוח דרושים לפורום, לטובת חרדים המחפשים עבודה".

לפיד ממשיך ומסביר: "משהו מתחיל לזוז. רבבות צעירים חרדים מבינים שהשילוב בין תורה ועבודה, שהיה לחם חוקה של היהדות משך אלפי שנים, הוא המפתח לעתיד טוב יותר עבורם ועבור ילדיהם. היום הם גם יודעים, ששאר הציבור פשוט לא יכול להמשיך להחזיק אותם על חשבונו.

"שילוב החרדים בשוק העבודה יבטיח כלכלה חזקה יותר, וחברה צודקת יותר. אבל אסור לנו לחשוב שכל האחריות מונחת על כתפיהם. גם הציבור החילוני והדתי, ובמיוחד בעלי העסקים והמנהלים, חייבים לתת הזדמנות שווה לחרדים. לא רק כי זה המעשה הנכון. אני מבטיח להם שאם הם יעשו זאת, הם ירוויחו עובדים חרוצים, ערכיים, שיעשו הכל כדי להוכיח את עצמם.

"שני האתרים הללו, ויש ודאי עוד רבים כמותם, לצד תכניות ההכשרה המקצועית שאנחנו מקדמים בכל הכוח במשרד האוצר ובמשרד הכלכלה, הם התחלה טובה".

בתגובה אומר אביגדור רבינוביץ, מייסד ויוזם דף הפייסבוק 'עבודות לחרדים' בשיחה ל"בחדרי חרדים" כי הוא רוצה להזכיר ללפיד, כי על פי גישת היהדות החרדית לדורותיה, ערך לימוד התורה הוא ערך עליון ויחיד שאנחנו מאמינים בו, גדלים עליו ונגדל את ילדנו עליו.

רבינוביץ מוסיף ואומר "אנחנו מאמינים שבזכות לימוד התורה מגיע השפע וההצלחה לעם ישראל ללא הבדל בין חילוני לחרדי, כאשר לימוד התורה, ורק הוא, הוא המפתח לעתיד טוב עבורנו, עבור ילדנו ועבור עם ישראל בכללותו.

"כל אחד יודע ש"הציבור" לא מימן את הציבור החרדי ולא יממן אותו בעתיד. אני מסכים עם דבריך לגביי המעסיקים שצריכים לתת הזדמנות שווה גם לחרדים. אני אמשיך לעשות הכל בכדי שחרדים המעוניינים לעבוד ולא מקבלים עזרה, יקבלו את הסיוע דרך עבודות לחרדים".

פייסבוק לפיד רבינוביץ עבודות לחרדים לינק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}