י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

משחקים בשבת - בהכשר הבד"ץ • חשיפה

בשבת בה התקיימו הפגנות סוערות בחסות 'העדה' למען השבת, קיימה חברת 'נביעות', המתהדרת בהכשר הבד"ץ, משחקים במסגרת 'ליגת נביעות' - ולא בפעם הראשונה. הבד"ץ: "לא שמענו על זה"

מרוץ החץ של ליגת נביעות
מרוץ החץ של ליגת נביעות

מה לא נכתב על ההפגנות נגד פתיחת חניון ספרא בשבת: פרשנויות, כתבי עיתונות, רבנים, ומי לא, בחשו ב'פרשת החניונים'. פוליטיקאים התערבו, הצעות פשרה עלו ונדחו, כשבראש המאבק עומדים חברי 'העדה החרדית', שהצהירה שהפעם, יותר מתמיד, המאבק הוא על כבוד השבת, ולא יהיו שום ויתורים.

אלא שבמקביל להפגנה ההמונית שנערכה בשבת האחרונה, נגד פתיחת חניון ספרא, אותה יזמו חברי הבד"ץ בקול רעש גדול, התקיים לו על מי מנוחות 'מרוץ החץ', אותו מממנת חברת 'נביעות'. התחרות המדוברת נערכת במסגרת הנקראת - 'ליגת נביעות'.

כידוע, חברת 'נביעות' מקבלת הכשר מבד"ץ 'העדה החרדית', וככזו היא מחויבת לעמוד בכללי מינימום, הנובעים מכורח היותה עומדת תחת פיקוח כשר למהדרין.

מבדיקת אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי המירוצים הללו נערכים במסגרת 'ליגת נביעות' כבר מספר שנים. בארבע השנים האחרונות בהן קיימת הליגה, נערכו מספר פעמים משחקים ביום שבת קודש. בידי 'בחדרי חרדים' עדויות של אנשים הטוענים כי התריעו על המחדל החמור בפני בד"ץ 'העדה החרדית' – אך הללו אטמו אוזניהם משמוע.

"במה סמוק דמם של מנהלי חברת 'נביעות' מדם קברניטי עיריית ירושלים?", שואל המתריע. "האם שיקולים כספיים כאלו ואחרים מנעו מהבד"ץ להילחם בחברת נביעות? האם מאבק השבת ניזון משיקולי אגו ולא מדאגה לשבת קודש?".

גורם במחלקת הכשרות בבד"ץ 'העדה החרדית', אמר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "לא שמענו על כך. נברר באם זה נכון, אנו מיד נטפל בזה במלוא הרצינות".

הרב גבריאל פפנהיים, מהנהלת בד"ץ 'העדה החרדית' אומר לאתר 'בחדרי חרדים' :"אנחנו לא הולכים לליגות וודאי שלא הולכים בשבתות. לא שמענו על כזה סיפור. אנחנו נבדוק את הסיפור ובאם יתברר כנכון או שנטפל על ידי הפסקה מידית של מימון התחרות, או שנוריד את ההכשר".

• ארבע שנים ולא שמעתם על זה?

"פעם מישהו הודיע לנו שיש תחרות אופניים בשבת בחסות נביעות, ואנחנו דאגנו שזה יתבטל. פשוט לא הכל אנחנו יודעים".

קישורים:
קישור למשחקי השבת של ליגת נביעות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}