י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בג"ץ: אלפי עובדות חרדיות - יפוטרו

בג"ץ קיבל את העמדה המשפטית של משרד המשפטים לפיה - 'חוק נהרי' אינו מאפשר נתינת שירותים על-ידי העיריות. המשמעות: סכנת פיטורים של אלפי עובדות. נהרי: "נילחם בהחלטה"

מעוותים את כוונת המחוקק. משולם נהרי
מעוותים את כוונת המחוקק. משולם נהרי

רשתות החינוך החרדיות סובלות בחודשים האחרונים ממצוקה קשה. כאילו לא די במפולת העולמית שהביאה לירידה חדה בתרומות, הרי שהרשתות זכו לגול עצמי דווקא משחקן הנמנה על קבוצתם.

המדובר בחוק שיזם השר משולם נהרי, ואף נקרא בשמו - 'חוק נהרי'. החוק, שנחקק עם הרבה כוונת טובות, התברר בשעה שהגיע לביצוע כטרגדיה של ממש.

בשבועות האחרונים עלה הנושא לסדר היום. פיטורי העובדות בעיריית ירושלים הוכיח לכולם, כי חייבים לשים לדבר סוף. אי-אפשר לתת לרשויות המקומיות לעשות ככל שברצונם. רשתות החינוך החרדיות החליטו לפנות לבג"ץ, כדי לבקש סעד, ולהחזיר את השירותים שניתנו על-ידי הרשויות המקומיות.

הבעיה ב'חוק נהרי' היא בפרשנות המשפטית. סגנית היועץ המשפטי לממשלה, שרית דנה, העניקה פרשנות לחוק המדובר, לפיה העיריות לא יוכלו להעניק שירותים לרשתות החינוך החרדיות. מיום שנכנס החוק לפועל, לא ניתנים לרשתות החינוך השירותים הבסיסיים. העובדות, שעבדו עד כה במוסדות החינוך מטעם הרשויות המקומיות – יפוטרו!, ואלו שעדיין לא פוטרו, מוצאות עצמן כעת כשחרב הפיטורין מרחפת מעליהן.

ח"כ משה גפני שנאם אתמול (ד') במשכן הכנסת, מחה על חוסר הרישות בה נוהגים ברשתות. בנאומו אמר: "נותנים לנו את ההרגשה שלא רוצים אותנו. מתעללים בנו. אין פוצה פה ומצפצף".

בדיון שהתקיים היום (ה') בבג"ץ, ביקשו רשתות החינוך לבטל את הפרשנות הדרקונית שמונעת שירותים אלמנטאריים מעשרות אלפי ילדים, וטומנת בחובה סכנת פיטורים לאלפי עובדות.

השופטת אילה פרוקצ'ה שניהלה את הדיון אמרה, כי לדעתה אין מקום לשנות את הפרשנות המשפטית, וכי לעיריות אין אפשרות לתת שירותים לרשתות החרדיות.

השופטת לא הסתפקה בכך וביקשה מהעותרים למשוך את העתירה, מכיוון שאין בה ממש. העותרים השיבו כי הם לא ימשכו את העתירה וימתינו לפסק הדין. אך למרות שבאופן רשמי לא ניתנה החלטה, מרוח הדברים ניתן ללמוד כי בג"ץ - כמה צפוי - קיבל את הפרשנות המשפטית של משרד המשפטים, ועשרות אלפי ילדים ימשיכו לסבול ממצוקה חריפה.

השר משולם נהרי מסר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "מרוח החלטת בית המשפט היום, נראה כי ההחלטה שתתקבל בסופו של דבר תתמוך בפרשנות המשפטית המעוותת. אני אעשה ככל שביכולתי על מנת לשנות את החקיקה בנושא. החלטת בג"ץ מעוותת את כוונת המחוקק, ואנחנו נילחם בכל הכלים העומדים לרשותינו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}