י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רוב הציבור מודאג מהקרינה הנפלטת מבלוקי בנייה

כך קובע סקר חדש של מתון גיאוקטוגרפיה עבור 'איטונג'. 71% השיבו כי יסכימו לשלם 4000 שקלים נוספים עבור דירה או בית הבנויים מהבלוקים הנקיים ביותר מקרינה

רוב הציבור מודאג מהקרינה הנפלטת מבלוקי בנייה

במדגם מייצג לכלל האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל נמצא כי כ58% מהציבור הביעו דאגה רבה מהידיעה שבלוקים רגילים לבנייה פולטים קרינה רדיואקטיבית.

הסקר נערך ע"י מכון הסקרים 'גיאוקטוגרפיה' עבור 'איטונג', בעקבות הידיעות שפורסמו בשנים האחרונות בהרחבה לפיהם בתים רבים נבנים בישראל בבלוקים העשויים "אפר פחם" ואגרגטיים וולקניים כגון פומיס, הפולטים קרינה רדיואקטיבית גבוהה, ועונים בקושי לדרישות תקן 5098 המגביל את התכולה המותרת של יסודות רדיואקטיביים בחומרי בניה.

הסקר שהקיף 500 נשאלים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה ברמת מובהקות סטטיסטית של 95% העלה, כי אנטנות סלולאריות נתפסות בעיני הציבור כפולטות קרינה רדיואקטיבית באופן מובהק (כ85%) יותר מכל חומר אחר, בעוד שזיהוי הבלוקים לבנייה כפולטי קרינה רדיואקטיבית מקיף כ15% בלבד.

לעומת זאת, מצביע הסקר על נתון מדהים, לפיו קרוב לשלושה רבעים מהמשיבים (כ71% !) השיבו בבירור כי יסכימו לשלם 4000 שקלים נוספים עבור דירה או בית הבנויים מהבלוקים הנקיים ביותר מקרינה.

בעקבות הממצאים, מציינים ב'איטונג' בסיפוק את יתרונם הבריאותי של בלוקי 'איטונג' המיוצרים מחומרים טבעיים ואינם מכילים אגרגטיים ממקורות וולקניים המזוהמים בקרינה רדיואקטיבית. מחקרים שנעשו במכון הלאומי לחקר הבניה בטכניון מוכיחים מעל לכל ספק כי איטונג הוא הבלוק הנקי ביותר מקרינה.

'איטונג' זכתה על פעילותה הירוקה ב"תו הירוק" של מכון התקנים, והייתה ליצרנית הבלוקים הראשונה בישראל הנושאת תו זה, כעת מתברר עוד ש'איטונג' מובילה בבירור גם בהעדפת הבריאות של ציבור הצרכנים בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}