י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

פיגוע ניאו-נאצי במוזיאון השואה בוושינגטון

קשיש בן 89 שלף רובה בכניסה למוזיאון השואה בוושינגטון, הרג שומר - ואז נורה ונהרג. במהלך שנות ה-80 הוא נעצר אחרי שתכנן לפעול נגד הבנק המרכזי האמריקני כיוון שהוא "נשלט על-ידי יהודים"

זירת האירוע. צילום: אי. פי
זירת האירוע. צילום: אי. פי


ג'יימס ואן־בורן בן ה־89, תושב מרילנד, נכנס אתמול (ד) למבנה הזכוכית בכניסה למוזיאון השואה שברחוב 14 בוושינגטון - ופתח בירי על השומר, שמת מפצעיו בבית החולים. היורה עצמו נורה למוות על-ידי שומר אחר.

במהלך קרב היריות נופצו שמשות בכניסה למוזיאון, ואדם נוסף נפצע מהשברים.

בעקבות התקרית הקיפו עשרות מסוקים וצלפים את האזור וסרקו את המוזיאון, כדי לוודא שלא הוטמנו בו מטענים.

המוזיאון בוושינגטון הוא אחד המבנים המיוחדים ביותר בעיר, שהוקם בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים. הוא מהווה מוקד משיכה גדול לתיירים בוושינגטון מכל הלאומים, ותלמידי בתי הספר באזור מגיעים לסיורים.

היורה, ג'יימס ואן־בורן, מוכר לרשויות כפעיל בארגונים גזעניים וקיצוניים. הארגונים שנאבקים במכחישי השואה ידעו על כתביו ועל אתר האינטרנט מלא הנאצות שהפעיל. בשנים האחרונות הוא לא היה פעיל כמעט, אך במהלך שנות ה-80 הוא נעצר אחרי שתכנן לפעול נגד הבנק המרכזי האמריקני כיוון שהוא "נשלט על-ידי יהודים", לטענתו.

הוא תיכנן אז להיכנס לבניין הבנק, לאזוק את מי שהיה אז הנגיד, פול וולקר (כיום יועצו של אובמה‭,(‬ ולחייב אותו להתפטר בשידור טלוויזיוני.

על עצמו כתב ואן־בורן באתר האינטרנט שלו, כי נולד למשפחה ממוצא גרמני-אוסטרי ושירת בצבא ארה"ב במלחמת העולם השנייה. האתר עצמו מוצף ביטויי נאצה כלפי יהודים ושחורים. ואן־בורן מציין כי בשנת 1981 הורשע על ידי חבר מושבעים "כושונים ויהודים-כושונים‭,"‬ ונשלח לכלא ל-11 שנים על ידי "שופט יהודי‭."‬ הוא ישב בכלא 6 שנים וחצי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}