י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עסקת החניונים התפוצצה • כל הפרטים

חברי 'הוועדה למען השבת' שמעו אתמול בצהרים הצעת פשרה: פתיחת חניון פרטי, במקום ציבורי. הסכמה עקרונית ניתנה. לאחר שחזרו מגדולי ישראל, אמרו: אין אישור. המגעים בין הצדדים ימשכו היום

ההפגנות יחזרו? הפגנות השבת. צילום: פיני רוזן
ההפגנות יחזרו? הפגנות השבת. צילום: פיני רוזן

"העסקה התפוצצה", כן אמרו אמש (ג) גורמים ב'וועדת הרבנים למען השבת' לאתר 'בחדרי חרדים'.

ניצחון חרדי: חניון ספרא יסגר השבת

משעות הבוקר המוקדמות של יום אתמול (ד) עמלו חברי 'ועדת הרבנים למען השבת' על פתרון ל'פרשיית החניונים'. הנציגות החרדית בעירייה הצטרפה כגלגל חמישי למאבק, וכך זה נראה. אלו אומרים בכה ואלו אומרים בכה - הצד השווה שבהם הוא הבלבול וחוסר הסימטריה בתגובות.

לאחר שבת סוערת, ועליית הפרשה אל סדר היום הציבורי, הבינו הנציגים החרדיים שלא ניתן להפקיר את זירת השבת. אם לא מזכירים את העניין - הרי שאפשר להוריד את הראש ולתת לגל לעבור. אך משעלה העניין לסדר היום הציבורי - אין מנוס, וחייבים להצטרף למאבק.

'העדה החרדית', שהצליחה להוביל מלחמה תקשורתית מעוררת כבוד, מובילה עד היום את המערכה. כעת כולם מבינים שהסדר שלא יהיה מקובל על 'העדה החרדית' - אינו שווה כקליפת השום. 'העדה', שמסוחררת מהצלחתה, מקשיחה עמדות. הצעות שעלו על הפרק - ירדו באותה המהירות עקב סירובה של 'העדה החרדית'.

אתמול (ד) הציעו מקורבים לראש העיר הצעה שנראה היה שאי-אפשר לסרב לה. בשבועות הקרובים אמור להיפתח בית מלון שבבעלות איש העסקים אלפרד אקירוב. במלון קיימים מגרשי חניה שיכולים לאכלס 600 מכוניות. ההצעה של אנשי ראש העיר אמרה: יש כאן חניון פרטי, שממילא פתוח בשבת, נציע למשטרה להשתמש בו למטרת חניית הבליינים בשבת.

ההצעה הקוסמת, שעל פניה נראתה כמושלמת, קיבלה אישור עקרוני. חברי הוועדה ביקשו להתייעץ עם רבותיהם, לפני כל הסכמה. וכך, התפזרו חברי 'הוועדה למען השבת', איש איש לרבו. התשובה אותה קיבלו הפתיעה את כולם: אין מקום לאשר שום חילול שבת. גם אם מדובר בחניון פרטי. אין לנו בעלות על השבת, ואנחנו לא מסכימים לשום הסדר שיאפשר חילול שבת.

לאחר מעשה התברר, כי גם איש העסקים אקירוב אינו שמח מהשימוש בחניונים שלו, בלשון המעטה.

עם האמירה הזו חזרו אנשי הוועדה לראש עיריית ירושלים. הנציגים שישבו עם ראש העיר גם לאחר חצות, ניסו לחשוב על פתרון אחר, שיוכל להביא לסיום הפרשה.

על השולחן מונחת הצעה לחסום רחוב ציבורי ולהפוך אותו למגרש חניה. ההצעה נבחנת על-ידי כל הגורמים.

לאחר הפגישה אותה ציינו המשתתפים כחיובית, החליטו הצדדים לשוב ולהיפגש היום (ה') על מנת להמשיך וללבן את הסוגיות העומדות על הפרק. חברי ועדת הרבנים ציינו לשבח את התנהגותו של ניר ברקת ואת התחשבותו המקסימלית בצורכי הציבור החרדי.

אתר 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולעדכן אחר ההתפתחויות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}