י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גפני: "בלי תירוצים, פשוט לא רוצים אותנו"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נאם בכנסת בנושא ניתוק מתנדבי ההצלה החרדיים מהביפרים של מד"א: "לא יתכן שהציבור החרדי ימשיך לסבול, זה פשוט לא יימשך". על הדרך הוא גם פירגן לליצמן

"אני בטוח ביכולותיו של הרב ליצמן ". גפני. צילום: יעקב נחומי
"אני בטוח ביכולותיו של הרב ליצמן ". גפני. צילום: יעקב נחומי

בנאום במליאת הכנסת אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, כי הציבור החרדי מוצא את עצמו שוב ושוב מופלה לרעה בצורה חמורה, אם בתקציבים ואם בכל דרך אחרת. "תמיד אמרו תירוצים מתירוצים שונים, פעם הייתה זאת חוות דעת משפטית, בפעם הבאה הייתה זאת החלטה פוליטית, ובכל פעם השיטה שונה ומתקדמת כיצד למדר את הציבור החרדי. בעבר אמרו שהציבור איננו לומד תכניות ליבה, אך במחקרים הבינלאומיים המצב הישראלי נמוך מאין כמותו, ומתוך כלל הציבור בישראל, מצב הציבור החרדי גבוה מאוד, בכל התחומים".

הרב גפני אמר בנאומו, כי ניתוק מתנדבי ההצלה ממכשירי הביפר הוכיח לו יותר מתמיד כי מדובר פשוט בתירוצים. "כשמנתקים חובשים חרדים שמצילים חיים מפעילות מבצעית, התירוצים נגמרו, פשוט לא רוצים אותנו, לא רוצים את הציבור החרדי. אם זה רק היה קורה ברמת אביב אין צורך לתאר את מה שהיה קורה במדינה, אבל אם זה קורה בערים החרדיות, אז מחרישים".

הרב גפני אמר, כי לאחר שיחות שקיים עם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן סוכם, כי התקווה היא שהנושא יגיע אל פתרונו בדרכי שלום. "אני בטוח ביכולותיו של הרב ליצמן ואני מקווה שזה יגיע אל פתרונו בצורה טובה. אך במידה וחלילה הנושא לא ייפתר, אגיש הצעת חוק בנושא שתאפשר לארגונים נוספים להציל חיים מלבד מד"א.

"המתנדבים מצילים יום ולילה חיי אדם באשר הוא אדם ולא יתכן שיופלו וייפגעו. לא יתכן שציבור שלם ימצא את עצמו במדינה שמכנה את עצמה דמוקרטית ושוויונית מופלים שוב ושוב לרעה, בתקציבים, בחינוך, ביכולת להציל חיים ובכל דבר שרק שייך. לא יתכן שהציבור ימשיך לסבול, זה פשוט לא יימשך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}