י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"בני יצחק הוא ממשיך דרכי" • בלעדי

המאבק על רבנות העיר ירושלים ממשיך להכות גלים: היום הופץ כי הגר"ע כתב מכתב בו נאמר: הגר"ד ממשיך דרכי. 'בחדרי חרדים' מצא שמכתב כזה ניתן לכל הבנים. סוגית הבמבה: הגר"ע תומך בבנו הגר"י

עם אבא
עם אבא

הבחירות הקרבות לרבנות ירושלים מצליחות לעורר סערה אדירה בחוגי הרבנות. אך הבחירות המתקרבות הביאו לסערה לא רק בחוגים אלה, אלא מעוררות תזזית גם בחוגים פוליטיים ותקשורתיים.

כידוע, בשנים האחרונות פועלת סיעת ש"ס לקדם את הבחירות לרבנות העיר, בכדי להביא לבחירתו של הגאון רבי יצחק יוסף לרבנות העיר. הרבה מאמצים השקיעו בסיעה בכדי לראות את הגר"י יושב על כס רבנות העיר. אך לקראת הישורת האחרונה יש שעושים מאמצים לערער את המועמדות, באמצעות סילוף והפצת מכתבים כאלה ואחרים.

בני יצחק הוא ממשיך דרכי. מכתבו של הגרצילום: בני יצחק הוא ממשיך דרכי. מכתבו של הגר
בני יצחק הוא ממשיך דרכי. מכתבו של הגר''ע יוסף

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש מסמך בו כותב הגר"ע יוסף, כי בנו הרב יצחק הוא ממשיך דרכו. במכתב שניתן לרגל הוצאת ספרו של בנו, יוצא הגר"ע מגדרו, ומכתב שלם הוא מקדיש בכדי להרעיף שבחים ותארים על בנו ממשיך דרכו. אך מתברר שמכתבים מעין אלו נותן הרב לכל ילדיו. בניו הרבנים: אברהם ודוד, מחזיקים במכתב מעין זה לרגל הוצאת ספרם.

היום (ד) הופץ מכתב דומה שכתב הגר"ע לבנו הגר"ד יוסף, ומקורביו הציגו זאת כמכתב בלעדי. הפרשנות שניתנה כתוספת למכתב, הסבירה כי מכתב כזה יכול להראות על שינוי בעמדת הגר"ע לגבי מועמדות רבה הראשי של ירושלים.

אך כאמור המציאות רחוקה מאוד מדמיון אי אלו פרשנים ומקורבים.

ברכת הבמבה: האדמה. מכתבו של הגרצילום: ברכת הבמבה: האדמה. מכתבו של הגר
ברכת הבמבה: האדמה. מכתבו של הגר''ע יוסף

כמו כן הופץ היום, כי הגר"ע יוסף אף אינו מסתפק בכך, ובוויכוח ההלכתי בין שני בניו, רבי דוד ורבי יצחק, בשאלה אודות הברכה הנדרשת על ה´במבה´, ויכוח בו גרס רבי יצחק יוסף כי ברכתו אדמה, ואילו רבי דוד יוסף פסק כי ברכתו ´שהכל´, מכריע הגר"ע כפסק בנו רבי דוד שברכתו ´שהכל´.

אך מתברר שלא דובים ולא במבה.

המכתב שהופץ מתייחס לפת קטניות ולחטיפי תירס. לגבי אכילת הבמבה פסק הגר"ע יוסף כי ההלכה כמו בנו הגר"י יוסף. ואף הוציא מכתב, המתפרסם לראשונה כאן, באתר 'בחדרי חרדים'.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}