י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ניצחון חרדי: חניון ספרא יסגר השבת

ההפגנות, האלימות, והתגייסות הציבור החרדי כולו למאבק על פתיחת חניון ספרא בשבתות, הוביל את ניר ברקת להחלטה: חניון ספרא לא יפתח בשבת הקרובה. מסתמן: חניון אקירוב יחליף את ספרא

ניצחון חרדי: חניון ספרא יסגר השבת

הפרסומים אודות הצטרפות הציבור החרדי למאבק נגד פתיחת החניונים, הובילו את ניר ברקת למסקנה כי מוטב יעשה אם ישאיר את חניון ספרא סגור, ואת הרוחות בעיר שקטות. ברקת שבתחילת המהלך חשב כי יזכה לאהדה מהציבור על הנכונות להתחשב בקדושת השבת, הבין מאוחר מידי כי אין מקום לנאיביות בירושלים.

הר חומה: ניצחון משפטי לחרדים

אולי לעולם לא נדע מה קרה בחדרים הסגורים בכיכר ספרא בשבועות שקדמו לפתיחת החניון. אך משיחות מעמיקות שערכנו עם חברי העירייה, נוצר הרושם, כי ניר ברקת הוטעה לאורך כל הדרך. הוא הבין כי המגבלות שהציב למען שמירת השבת יבטחו אותו בציבור החרדי. הוא הבין שהמהלך מתואם עם הרבנים (ואולי זה נכון), עד שהמציאות האכזרית טפחה על פניו. מה שהתחיל כהפגנה שולית של העדה החרדית הלך והפך למאבק עקרוני על שמירת הסטאטוס קוו.

היום (ד') הוא הבין כי אם הוא רוצה להגיע לשקט, הוא חייב להשהות את ההחלטה. בפגישה שקיים עם יועציו החרדים והתיעצות עם הוועדה למען השבת הוחלט: השבת לא יפתח חניון ספרא.

בעירייה שוקדים על פתרונות שיפתרו את מצוקת החניה. מסתמן כי חניון אקירוב שיפתח בשבועות הקרובים ישמש כחניון חילופי לחניון ספרא. חניון אקירוב הוא חניון פרטי ואין לו שום קשר לעירייה. בישיבה שמתקיימת עכשיו אצל ראש העיר עלה רעיון להפוך מתחמים בעיר למתחמי חניה, על ידי סגירת חלק מהכבישים והפיכתם לחניה.

הגורמים הרשמיים בכיכר ספרא מכחישים את קיומו של ההסכם, אך מאשרים שישנם מגעים מתקדמים, ומספר הבנות שיעזרו לסיום הסאגה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}