י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הר חומה: ניצחון משפטי לחרדים

לאחר שקיבלו התושבים את החלטת העירייה לפנות את בית הכנסת הם יצאו למאבק משפטי. השופט החליט: צו מניעה לפינוי למשך שלושה חודשים. שבוע הבא יחגגו התושבים יחד עם ראש העיר

בית הכנסת בהר חומה. צילום: הגולש איציק
בית הכנסת בהר חומה. צילום: הגולש איציק


חזית נוספת: קרב בהר חומה

החרדים יכולים להתחיל לחיייך. לאחר שבועות של מאבקים מרים במספר מוקדים. היום מגיע בשורה ראשונה לתושבים שומרי המצוות בירושלים. לפני מספר ימים פרסמנו על חזית חדשה שנפתחה בין העירייה לחרדים.

המדובר בבית כנסת ברחוב שלמה באום, בשכונת הר חומה בירושלים. השכונה הדתית-לאומית, אינה משופעת בבתי כנסת, והתושבים זקוקים באופן נואש לבתי כנסת נוספים.

למרות צביונה הדתי-לאומי של השכונה, במקום מתגוררים גם מספר בלתי מבוטל של חרדים. הללו שהגישו בקשה לפני כשנה לוועדת ההקצאות על מנת שיעניקו להם שטח לבית כנסת - לא נענו. הוועדה אפילו לא דנה בבקשתם. במהלך הזמן, החריפה מצוקת המתפללים, וביום שישי האחרון החליטו לשים לדבר סוף.

בשעות הבוקר של יום שישי הגיעה לשכונה משאית ועליה קראוון גדול, המכיל מאה מקומות ישיבה. את הקראוון הניחה המשאית בשטח אותו ביקשו המתפללים החרדים מוועדת ההקצאות.

לאחר הצבתו, התקשרו מלשכת ראש העיר אל רב בית הכנסת, הרב איל עמרמי, והודיעו לו כי בית הכנסת יפונה.

המתפללים החליטו ללכת למאבק משפטי. ובדיון שהתנהל בבית המשפט המחוזי הם טענו: בהר חומה מתגוררים 20,000 תושבים. ובמקום רק 2 בתי כנסת רשמיים. ישנם בתי כנסת בחניונים סגורים, אנחנו לא יכולים לשרוד עם המצוקה הזו.

השופט חשין קיבל את טיעוני התושבים. הוא הוציא צו מניעה להחלטת העירייה לשולשה חודשים, ובזמן הזה ביקש לפעול לאישור השטח. התושבים מרוצים מאד מהחלטת השופט. בשיחה הם בחדרי חרדים הם מסבירים כי העירייה יכולה לפנות מבנה תוך חודש מהצבתו. לאחר חודש צריך צו בית משפט לפנות את המבנה מה שיכול לקחת שנים רבות.

בשבוע הבא יחגגו התושבים את ניצחונם בטכס גדול של חנוכת הבית. באירוע צפויים להשתתף רבנים אישי ציבור, ותאמינו או לא, ראש העיר ניר ברקת.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}