ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

העולם עוקב: 23 אלף קמ"ר - ללא תוצאות

היום הראשון של החיפושים, באזור בו נמצאו לכאורה שברי המטוס המלזי בדרום האוקיינוס ההודי - הסתיים ללא תוצאות • בשל ראות לקויה הופסקו החיפושים בשעות הצהריים, והם יחודשו מחר עם אור ראשון • מלבד ארבעה מטוסים, התגייסה לעזרה גם ספינה נורווגית שהייתה במקום • המשפחות: "מאמינים שילדינו עדיין בחיים"

צילום ארכיון: יצחק לב ארי מהיר חימה
צילום ארכיון: יצחק לב ארי מהיר חימה

היום הראשון למבצע החיפושים בדרום האוקיינוס ההודי אחר המטוס המלזי הנעדר - הסתיים ללא תוצאות, כך הודיעה הרשות לבטיחות ימית של אוסטרליה. בחיפוש השתתפו ארבעה מטוסים, שסרקו יחד שטח של מעל 23 אלף קילומטרים רבועים. החיפושים יתחדשו מחר עם אור ראשון.

כתב חדשות אי-בי-סי שהיה על המטוס האמריקאי שסייע בחיפושים, דיווח כי הם לא מצאו דבר. בצהריים הודעה ממשלת אוסטרליה כי החיפושים אחרי שברי המטוס המלזי הנעלם הסתיימו להיום. לאחר שאוסטרליה וארה"ב הודיעו כי בשל ראות לקויה, לא אותרו השברים החשודים כשייכים למטוס הבואינג 777. מזג האוויר הסוער והראות המוגבלת מנעו משני מטוסים, אמריקאי ואוסטרלי, שכבר הגיעו לאזור, לוודא אם הדיווח על מציאת שרידי המטוס אמיתי.

חברת הלוויין הבריטית "Inmarsat" דיווחה לרשת BBC כי לפני עשרה ימים היו עדויות חזקות לכך שהמטוס המלזי נמצא בדרום האוקינוס ההודי או במרכז אסיה, ולא בים סין הדרומי או במצרי מלקה – האזורים בהם מלזיה ערכה את חיפושיה. חברת הלוויין טוענת שהמטוס המשיך לטוס במשך שבע שעות נוספות לפחות, ולכן לא סביר שהוא יהיה באזור בו מלזיה חיפשה.

ספינה נורווגית הגיעה לאזור החיפושים בו איתר הלוויין עצמים החשודים כשרידי המטוס הנעלם. הספינה הייתה בדרכה ממדגסקר למלבורן כשרשויות אוסטרליה פנו אליה בבקשה לסייע בסריקת האזור. "קיבלנו את הבקשה ונסייע ככל שיהיה צורך", אמר כריסטיאן אולסן, דובר חברת הספנות "היג". עוד הוסיף כי כי המלחים הפיליפינים שהיו על הספינה הם ימאים ותיקים ומנוסים, וכי הם סרקו את המים בעזרת משקפות.

כזכור, הבוקר פורסמו תצלומי לוויין המתעדים לכאורה את השברים בדרום האוקיינוס ההודי. חשוב לציין, כי גם אם המחפשים יצליחו לאתר שרידים צפים של המטוס המלזי הנעלם ממערב לאוסטרליה, יהיה זה רק שלב ראשון וצנוע בדרך לאיתור הבואינג 777, 13 יום לאחר היעלמותו.

מומחים הסבירו ל"ניו יורק טיימס". כי 13 יום לאחר ההיעלמות, רק חלק קטן משרידי המטוס צפויים לצוף על פני הים, והשרידים שכן צפים יתפזרו על פני שטח נרחב, והרחק מהרמזים שהחוקרים רוצים באמת למצוא – שבר המטוס המרכזי ששקע תחת הגלים.

משפחות נוסעי הטיסה המלזית בסין שמעו הבוקר את הודעת ממשלת אוסטרליה. "אין לי ספק שבני עדיין חי, אני לא מאמינה לחדשות", אמרה קרובת משפחה של אחד הנוסעים לסוכנות הידיעות AFP.

עם זאת השלטונות מביעים ספקנות ואומרים כי החיפושים ימשיכו גם בקזחסטאן.

תמונות הלווין בהן נראים עצמים החשודים כהריסות המטוס המלזי, הן בנות ארבעה ימים והן צולמו ב-16 במארס, כך מדווח הגרדיאן.

על פי הדיווח, הרשויות באוסטרליה התמהמהו עם ההכרזה עד שהיו בטוחות שישנה אפשרות ממשית שהעצמים בתמונות הם הריסות המטוס.
מטוס מלזי שברים חיפושים אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}