י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ויחן עמו שם • פרסום ראשון

האדמו"ר מגור שלח את הרבנים גולדקנופף ויאדלר לגאב"ד ירושלים והודיע: גור מצטרפת למאבק • היום פגישה בין 'הוועדה למען השבת' לניר ברקת • ב'עדה החרדית' מתכננים מעמד קבלת שבת ברחוב בר אילן

הרב יצחק גולדקנופף. נפגש עם ברקת
הרב יצחק גולדקנופף. נפגש עם ברקת

יש המתעקשים לקרוא למלחמת השבת בירושלים - 'מלחמת החניונים'. מה שהחל כאפיזודה שולית, הופך לאט אבל בטוח למלחמה חזיתית בין החרדים לבין ראש העיר, ניר ברקת. בתחילה היה זה מאבק שניהלו אנשים מ'העדה החרדית', ונראה היה כאילו זו הולכת להיות מלחמת קיצונים.

הנציגות החרדית בעירייה הבהירה מספר פעמים, גם באוזני כותב השורות, כי פתיחת החניונים היא מהלך המתואם עם הנציגות החרדית ורבניה. אמנם הנוסחאות נשמעו מפותלות, אך המסר היה חד כתער: הציבור החרדי לא ייצא למאבק, פתיחת החניונים היא דרישה משטרתית, ונעשה המקסימום בכדי לצמצם את חילול השבת.

אך נראה שאת כדור השלג שהחל להתגלגל איש כבר לא יוכל לעצור. אולי היו אלה התמונות הקשות מההפגנה הסוערת בשבת, אולי הזגזוג המשטרתי, ואולי ההד התקשורתי, אך מה שבטוח הוא: הציבור החרדי צועד על מסלול ההתנגשות מול קואליציית ברקת.

בימים האחרונים עשו ב'עדה החרדית' מאמצים בכדי לצרף אליהם חוגים נוספים. לצורך יצירת מאבק אמיתי, הבינו ב'עדה החרדית', שיש צורך באיחוד מלא של הציבור החרדי. בערב שבת שלח גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, שליחים אל הגרי"ש אלישיב והאדמו"ר מגור. השליח ביקש: אנא תורו להצטרף למאבק.

הגרי"ש אלישיב אמר לשליחו של הגאב"ד כי יש למחות על חילול השבת, אך סירב לחתום על כרוז הקורא לציבור לצאת להפגנות. האדמו"ר מגור ביקש להודיע בשטיבלעך כי ההפגנה היא על צביונה של השבת ומי שיכול שיצא להפגנה.

אמש (ג') שלח האדמו"ר מגור שני שליחים מיוחדים אל הגאב"ד, הגרי"ט וויס - הרב יצחק גולדקנופף, יו"ר 'הוועדה למען השבת' והרב משה יאדלר, מי שחיבר מספר ספרים על הלכות שבת. השליחים הודיעו לגאב"ד, בפגישה שהייתה חשאית, כי גור תצטרף למאבק. אולם הם הדגישו שגור לא תצטרף למאבק לבד, אלא אך ורק אם כל גדולי ישראל יורו על הצטרפות למאבק, יודיע האדמו"ר שיש להצטרף בכל תוקף.

ב'וועדה למען השבת' לא שוקטים על השמרים. כבר ביום חמישי האחרון שלחו מכתב לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בו מחתה הוועדה על פתיחת החניון ועל השינוי בסטאטוס-קוו. ברקת לא השיב למכתב.

היום (ד') תתכנס הוועדה בשעות הצהריים לפגישה מיוחדת בנושא החניונים. לאחר הישיבה יסעו חברי הוועדה לכיכר ספרא ויפגשו עם ראש העיר. גורם בוועדה אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "אני מאמין שראש העיר יתעשת ויסגור את החניונים. אחרת המצב ילך ויתלקח. יכול להיות שנצא משליטה".

בתוך כך ב'עדה החרדית', מתכננים בשבת הקרובה מעמד 'קבלת שבת' המוני שיערך באיזור רחוב בר אילן, כמחאה על פתיחת החניונים. גדולי ישראל צפויים להודיע על תמכתם במעמד, והאירוע אמור להוות מפגן כח מול העירייה.

כתבות בנושא:

"המגזר החרדי ביקש את החלופות" • וידיאו
חשיפה: המשטרה הבעירה אש
ברוך הבא לירושלים, ניר ברקת
זעקת ירושלים • גלרית ענק מההפגנות
ירושלים בוערת: עצורים, פצועים ושריפות
"אנחנו נלחמים נגד הנציגים החרדים" • ראיון מיוחד
אדוני ראש העיר: "אנחנו נילחם!"< a/>
גרסת הראיס • מסמך בלעדי
חניון 'קרתא' לא יפתח בשלב זה בשבתות
חניונים בשבת, בהכשר הבד"ץ • חשיפה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}