י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אירופה: התוצאות שיחררו אנחת רווחה

תוצאות הבחירות שנערכו השבוע באירופה לממשלה ולפרלמנט האירופאי, היו גם מבחן תוצאה למאבק המתמשך נגד ביטול השחיטה באירופה. פנחס קורנפלד, יו"ר ה'משרד האירופאי למען השחיטה': "הנטייה לכיוון הקיצוניים בעייתית"

אחד מאנשי הקהילה היהודית באנטוורפן מצביע
אחד מאנשי הקהילה היהודית באנטוורפן מצביע


תוצאות הבחירות שנערכו השבוע באירופה לממשלה ולפרלמנט האירופאי, והיוו גם מבחן תוצאה למאבק המתמשך נגד ביטול השחיטה באירופה, שיחררו אנחת רווחה בקרב הקהילות היהודיות באירופה, אשר חששו מאוד מתוצאות שהיו עלולים להביא לחקיקה נגד השחיטה.

היהודים עצמם לא הכריזו בעד מי להצביע, אך בתוככי הקהילה ידעו כולם מה רצוי להצביע.

באנטוורפן נראו המונים מאנשי הקהילה החרדית צועדים וממשים את חובתם להצביע, מבלי שיצא 'קול קורא'. זאת משום שבבלגיה חובת כל אזרח ללכת ולהצביע. כיוון שכך, נראו רבים מבני הקהילה עומדים ביחד בתור.

בין המצביעים היה גם הרב פנחס קורנפלד, מראשי 'קהילת מחזיקי הדת' באנטורפן, האיש אשר במשך עשרות שנים פועל ונפגש מדי שבוע עם עשרות חברי פרלמנט וחברי ממשלה ארופאיים. הבחירות האלו היו בשבילו בחירות לעצמו, ולפני הבחירות הוא נשמע מודאג ומטורד, כאשר כל שינוי יכל להוריד לטמיון את כל ההישגים שהושגו בנושא השחיטה.

לאחר הבחירות אמר לנו פנחס קורנפלד, יו"ר ה"משרד האירופאי למען השחיטה", ומי שניהל למעשה את המערכה למען המשך ה"וזבחת כאשר צויתיך" במוסדות האירופאים (הנציבות, הפרלמנט, וועדת השרים והשגריריות): "תוצאות הבחירות באירופה משפיעות במידה מסוימת גם על בעיות אחרות הנוגעות לפזורה היהודית ביבשת. היום הבעיה הבוערת בשבילנו במוסדות האירופאים היא המערכה למען השחיטה. הודות ללובי האנטנסיבי שלנו, הצליח 'המשרד האירופאי למען השחיטה' לסכל את רוב ההסתייגויות העוינות, אולם נשארו עוד כמה בעיות רציניות.

"קבוצת הנוצרים-שמרנים (EPP) שנתנה הוראה לחבריה להצביע לטובת השחיטה, הצליחה בבחירות לשמור על כוחה. לעומתם הסוציאליסטים (PSE) שנתנו הוראה דומה וכן מפלגת הליברלים (ALDE) שהצביעו בדרך כלל נגדינו, הפסידו שניהם בערך 20% מהקולות שלהם. לדאבוננו, חלק מהקולות הללו הלכו למפלגות ימין-קיצוניות ברחבי אירופה.

"ברור הדבר שהנטיה הזאת, לעזוב את המפלגות הגדולות ולנדוד לכיוון הקיצוניים, הן משמאל הן מימין, היא לא לטובתנו, לא רק במה שנוגע למערכת השחיטה אלא גם במכלול הבעיות ובעיקר בכל מה שנוגע לאינטרסים העקרוניים של מדינת ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}