ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

"מרבית תאונות הילדים במגזר הערבי הן 'תאונות חצר'"

כך טען ח"כ אחמד טיבי. אור ירוק: "השילוב של נהיגה לא בטוחה, התנהגות מסוכנת של הולכי רגל ומקומות משחק לא-בטוחים לילדים תורם למספר התאונות ולהיקף ההיפגעות הנרחב במגזר הלא-יהודי".

"מרבית תאונות הילדים במגזר הערבי הן 'תאונות חצר'"
אהרן אביטל - חדשות 24


חבר הכנסת אחמד טיבי ממפלגת רעם-תעל הציג בפני שר התחבורה שאילתא הנוגעת לתאונות החצר המתרחשות ברובן במגזר הערבי. חבר הכנסת טיבי ציין כי כ-90% מהפעוטות הולכי הרגל שנהרגים בתאונות דרכים הם מהמגזר הערבי. עוד אמר חבר הכנסת טיבי, כי מרבית תאונות הילדים במגזר הן תאונות אשר מכונות "תאונות חצר", בהן נהג נוסע לאחור ודורס ילד הנמצא בשטח "מת". בדרך כלל תאונות מסוג אלו מתרחשות בחצרות אחוריות של בתים ומכאן שמן.

לאור המצב העגום והמדאיג, ביקש חבר הכנסת טיבי לשאול את שר התחבורה מה נעשה בנושא זה והאם למשרד התחבורה יש תכנית למניעת תאונות אלו בקרב יישובי המגזר הערבי.

בתשובתו של השר, ישראל כץ, הוא הסביר כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מקיימת משנת 2013 שתי תכניות מרכזיות להפחתת היפגעות במגזר הערבי בכלל ושל ילדים בפרט. התכנית הראשונה עליה מסביר השר היא תכנית אשר פועלת ב-20 ישובים ברחבי הארץ באמצעות סטודנטים שעברו הכשרה מיוחדת על-ידי הרשות הלאומית וארגון "בטרם". אותם סטודנטים מעבירים הדרכות והנחיות להורים ולילדים מגיל לידה ועד גיל 4.

התכנית השנייה עליה דיבר השר, היא תכנית לקידום בטיחות ילדים אשר במסגרתה הרשות הלאומית מכשירה מובילי דעת קהל מהמגזר הערבי. שוטרים, אחיות טיפת חלב, נשים מובילות במגזר הערבי ואנשי דת עוברים הדרכות אשר מעלות את רמת הידע בנושא "תאונות החצר" ואת המודעות שלו. גורמים אלה, מעצם תפקידיהם, מעבירים את המידע שהם רוכשים הלאה ובכך מעלים את המודעות לעניין במגזר הערבי כולו.

שר התחבורה ציין בנוסף, כי פועלות עשרות בנות שירות אזרחי מהמגזר הערבי אשר מעבירות הדרכות בבתי ספר יסודיים בנושאי בטיחות בדרכים. כמו כן, מושקעים כמיליון שקלים עבור קמפיינים להגברת המודעות של נושא הבטיחות בדרכים בקרב המגזר הערבי. עוד הוסיף השר את העובדה כי ברשות הלאומית פועלים מנהלי בטיחות אזוריים בקרב כל הרשויות המקומיות, גם בישובים ערביים. מנהלי בטיחות אלה, מקדמים ומסייעים לניהול הבטיחות בדרכים ברשויות השונות ברחבי בארץ.

עמותת "אור ירוק": "השילוב של נהיגה לא בטוחה, התנהגות מסוכנת של הולכי רגל ומקומות משחק לא-בטוחים לילדים תורם למספר התאונות ולהיקף ההיפגעות הנרחב במגזר הלא-יהודי. המדינה והגופים האחראיים לכך חייבים להקדיש מאמץ והשקעה כדי לטפל באופן דחוף ומעמיק בגורמי הסיכון במגזר הלא-יהודי. זאת, בין היתר באמצעות חינוך והסברה ממוקדת לילדים ולמשפחותיהם במגזר, אכיפה מוגברת בתוך היישובים הערביים, וטיפול מקיף בבעיית התשתיות הלקויות, המוכרת כבר שנים ובכל זאת אינה מטופלת כראוי."
אור ירוק תאונות הרוגים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}