י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אסור ומותר בהכשר הת"ת

אסור ומותר בהכשר הת"ת

  • י"ז סיון התשס"ט
ש. ווגשל ומ. רוט - המנגנים.
ש. ווגשל ומ. רוט - המנגנים.

מודעה שנתלתה בימים האחרונים, בת"ת של ישיבת מיר ברכפלד, מקדמת את בחורי הישיבה.
בחור מהישיבה, שמזמין את תזמורת המנגנים לחתונה, לא יקבל את תמיכת הת"ת.
פניתי לשלום וגשל, מבעלי תזמורת המנגנים, להבין מה מסתתר מאחורי מודעה זו, וטלנובלה עסיסית, אשר לא מביישת, סדרת דרמה טלויזיונית איכותית, התגלתה בפני.

מסתבר שמאחורי מודעה זו, מסתתר "מאכער-נולד", עסקן צעיר, שלצורך הכתבה נכנהו ב'. מה שלא מסתתר בסיפור הוא הכסף ושיטות החמס שאולי הפכו כבר לשגרת חייהם של החתנים בעולם הישיבות או בעצם, של הוריהם.


אז ב' איננו תלמיד ישיבת מיר ברכפלד, אבל הוא בעל עמדה בת"ת של ישיבת מיר בברכפלד ובהיות והוא כועס על 'המנגנים' – מי שישכור את שירותיהם לשמחת נישואיו, לא יוכל להינות מתמיכת הת"ת כדין מי שסרח.

אולם מה הגורם לסכסוך בין ב' לבין 'המנגנים'?
זאת ניסינו להבין ונפרוש בפניכם את שהצלחנו לדלות עד עתה .

ב' , תלמיד בישיבת מיר ברכפלד עד זה לא מכבר. ניהל משא ומתן מול בעלי התזמורות, הזמרים, והאורגניסטים למיניהם, והגיע לסיכומים עם מספר הרכבים ברמות מחיר שונות לטובת בחורי ישיבת מיר ברכפלד.

"צהריים אחד, לפני כשנה וחצי" מספר לי ש. וגשל מ'המנגנים' קיבלתי טלפון מבחור מאורס , מישיבת מיר ברכפלד ,הבחור בודק איתי את תאריך החתונה שלו, האם התזמורת פנויה ? מה המחיר ? וכו? לאחר בירורים שנמשכו כמה ימים, הבחור סוגר את התזמורת לחתונה שלו, ומתחיל לברר על זמר שישיר עם התזמורת בחתונה, וגשל מציע לחתן כמה וכמה שמות שכבר הכירו את קהל היעד וקהל היעד הכירם.חתונה היא פעם בחיים [ בתקווה ] ולאחר התלבטויות, מחליט החתן על זמר, וגשל כשירות לחתן, מתאם עם הזמר והכל בא על מקומו בשלום.

עוברים כמה ימים, והחתן מתקשר לוגשל, ואומר לו ,הכל סגור, רק שיש את ב' ולמען הסדר הטוב, הבה ונקבל את רשותו לעיסקה . החתן ביצע בינינו היכרות, מספר וגשל, ומאז ההיכרות גם הודיע ב' כי רק בשל שירותי היעוץ שלו נרקמה העסקה המדוברת החתונה, וגשל הבין לאחר כמה ימים, כי ב' בעצם מצפה לדמי כיס ואכן בהזדמנות הראשונה, שילם וגשל ל-ב' כמו אכן היה הוא המתווך בין החתן ל'המנגנים'.

עברו כחודשיים, מתקרב עת החתונה, וכמה ימים לפני החתונה, מודיע הזמר "אני חולה בשפעת, ככל הנראה לא אוכל לשיר בחתונה"
וגשל מעדכן את החתן דנן כי קיימת אפשרות, שהזמר לא יוכל לשיר בחתונה, עקב מחלתו, וכדאי להכין זמר נוסף, למקרה הצורך, פונים ל-ב', שיבדוק לו מי פנוי בתאריך הנ"ל.
ב' בודק ומברר וחוזר עם תשובה "מצאתי זמר" המחיר הוא 1000 דולר, 800 דולר יותר,
מהזמר המתוכנן, ודורש מוגשל, לשאת בהפרש, וגשל טוען כי הדבר לא כורך בצווארו
מה גם שיש זמרים זולים בהרבה שפנויים ביום זה,
ב' חוזר שוב לוגשל, ואומר לו כי החתן אינו מעונין באף זמר זולת הזמר עליו המליץ ב' , וגשל מודיע כי אמנם אין זה באחריותו, שהזמר הנ"ל חולה, ובכל זאת מציע כי ישתתף בסכום של 300 דולר, עבור הזמר עליו המליץ ב' שכמובן סירב לשום הצעת פשרה. 1000$ לא פחות, קבע ב'.משסירב שלום וגשל לקבל את מרותו של ב', קבע הלה כי 'המנגנים' לא נשמעים להסדרים המקובלים בישיבת 'מיר ברכפלד' ואשר על כן אין לשכור את שירותיהם מכאן ולהבא.
.
בסיומו של סיפור, אמנם הזמר אותו בחר מלכתחילה החתן, קם ממיטת חוליו, הופיע ושימח את בני הזוג ובני משפחותיהם.

סיימנו? לא, ממש לא. כעת נתחיל.

זו היתה החתונה האחרונה של תלמיד ישיבת 'מיר ברכפלד' ש'המנגנים' ניגנו בה. שאלתם את עצמכם מדוע? כחודשיים לאחר אותה חתונה, מונה ב' לתתני"ק של הישיבה ומאז חל האיסור אותו הבאנו בראש הדברים: בחור מהישיבה, שמזמין את תזמורת המנגנים לחתונה, לא יקבל את תמיכת הת"ת.

'המנגנים' אפילו לא חשדו שמדובר בדברים מכוונים, אלא שלאחרונה הם נחשפו לדברים במלוא עוצמתם.

משפחה שנהנו בעבר משירותי 'המנגנים' שכרו את שירותי 'המנגנים' לשמחת נישואי ביתם וביקשו לשכור את שירותיהם שוב לשמחת נישואי בנם. אולם, הלקוח מספר כי הבן בירר בישיבה, ודרך הת"ת, ואמרו לו כי המנגנים התפרקו, וכי לא כדאי לו לקחת את התזמורת. וגשל היה המום וניסה להבין מהיכן נובעים הדברים וכשהחתן דנן פירט באוזניו, 'נפל לו האסימון' והסביר לחתן והוריו את פני הדברים.

"סיפרתי לאבא" אומר וגשל, את כל הסיפור [ הנ"ל ] "ואמרתי לאבא, שלמחרת בחתונת ביתו, יווכח כי התזמורת חיה נושמת ורוקדת"

מתברר כי ב', כבר איננו תלמיד 'מיר ברכפלד', וכבר לא התתני"ק, אבל עדיין בוחש בקדירת התזמורות בשמחות תלמידי הישיבה.

ואכן וגשל והאב סיכמו, שאם אכן הכל ילך כשורה בחתונת ביתו, ישכור האב את שרותי המנגנים גם לחתונת הבן.

אלא שסיכומים לחוד והתרחשויות לחוד , ישראל לובין מבעלי משרד לובין & יוחאי, להפקת האירועים, המייצגת בין השאר גם את תזמורת המנגנים, מבחין כי לחתונה הזאת כבר הוזמנה תזמורת אחרת.

בירור קצר ומהיר העלה כי ב' הילך אימים על החתן דנן שקבע ושכר את שירותם של הרכב נגנים אחר בלא ידיעת האב. כשהדברים הובאו לידיעת האב הוא הבין כי לא רק שבניגוד לרצונו חתם בנו עם הרכב אחר, הוא אף קבע עימם על מחיר גבוה מזה שהוא נדרש לשלם ל'המנגנים' האב הורה לבנו לבטל את ההרכב החדש, ואכן דבר שגרר את ב' להודיע לאב טלפונית, דקות אחדות לפני חופת ביתו כי הת"ת קיבל החלטה שמי שיקח את המנגנים לא יקבל את התמיכה הכספית של הת"ת, (לידיעת תורמי קופת הת"ת ותומכיה) ואשר על כן הם דורשים מהאב "לא להרוס את חתונת בנו".....

התקשרתי ל-ב' לשמוע את גירסתו להתנהלות הדברים ואלו דבריו:

אני כבר לא תתניק בישיבה, אין לי קשר לדברים ויש 2 תתניקים שם בישיבה. ישבנו אתמול שלושת התתניקים והחלטנו בעקבות הדברים לאסור על תלמידי הישיבה לשכור את שירותי המנגנים. הצענו לאבי החתן המדובר כי באם העדפתו את המנגנים היא על בסיס עלות, נממן לו את ההפרש מקופת הת"ת. אני לא האחראי על הקופה ולא מחליט על הוצאותיה. אנחנו בקשר עם תלמידי הישיבה ולא עם הוריהם, האיסור עצמו נתקבל לאחר ששלום ווגשל מ'המנגנים' איים כי במקרה ולא ישכרו בכל חודש לפחות 2 תלמידים מהישיבה את שירותי 'המנגנים' הוא "יוציא את הסיפור לתקשורת"

הבהרה: לא שלום ווגשל או איי מי הקשור בתזמורת 'המנגנים' הביא את הדברים לידיעתנו.

אגב , גם אם לא התעניינתם. המנגנים עסוקים עד מעל לראש, עובדים במרץ על אלבומם השלישי שבדרך .
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}