י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עיר סוג ב'

תושבים באלעד כועסים על מינוי חדש של מהנדסת העיר שבעברה אירועים בלתי פתורים: "למה אנחנו מקבלים תמיד רק סוג ב'?" דובר העירייה: "גדולי ישראל הורו למנותה לניסיון של חצי שנה"

ראש העיר, יצחק עידן, מימין, עם רב העיר אלעד
ראש העיר, יצחק עידן, מימין, עם רב העיר אלעד

חברי ועדת הבחינה למינוי בכירים, בעיריית אלעד, בראשות ראש העיר יצחק עידן, החליטו על מינוי מהנדסת חדשה לעיר. זאת לאחר שמהנדס העיר הקודם, ר' רוני אלישע, עזב את תפקידו.

המהנדסת החדשה, רננה ירדני גולן, נושאת תואר 'יקיר עמותת האדריכלים לשנת 2009', הינה מקצועית בכל קנה מידה, אך נושאת בעברה שלל אירועים בלתי פתורים, המעמידים באור שלילי את איכותה ואת יכולתה לתפקד במערכת עירונית.

גולן, מהנדסת במקצועה, הייתה בעבר מתכננת מחוז המרכז במשרד הפנים, מהנדסת הרישוי של פרויקט נתב"ג 2000 וגם מהנדסת העיר אילת. בעבר היא שימשה מתכננת מחוז המרכז במשרד הפנים, אך התפטרה מתפקידה מספר חודשים לאחר פרסום ב'ידיעות אחרונות' על חשדות לניגוד עניינים.

בעקבות הפרסומים, נערכה בפרקליטות המדינה בדיקה, האם ירדני-גולן פעלה בניגוד עניינים במסגרת טיפולה בתוכניות בנייה הקשורות לאינטרסים של היזם אורי דורי, שהיה שותף של בעלה בחברה העוסקת בשיקום צנרת תת-קרקעית. ירדני-גולן הכחישה בתוקף את הטענה.

מכאן הרחיקה ירדני עד לאילת, שם שימשה בתפקיד מהנדסת העיר. אך גם מתפקידה האחרון נאלצה להתפטר. בעיריית אילת זוכרים את המקרה כמקרה שנסגר בהסכמה לפני פיצוץ. על נסיבות המקרה ניתן ללמוד מתביעה שהגישה הגב' צביה הכספי לבית הדין לעבודה. על פי טענתה של הכספי, ששימשה כמנהלת לשכת מהנדסת העיר באילת, המהנדסת השתמשה בכרטיסי טיסה שניתנו לה מהעירייה לצרכיה הפרטיים. כספי התריעה על כך בפני המהנדסת ובפני מחזיקת תיק ההנדסה בעירייה.

בהמשך, נמצאה תלונתה מוצדקת. לאחר מכן, מצאה הכספי את משרדה נעול ומהנדסת העיר הודיעה לה כי היא מפוטרת מתפקידה, עקב התלונה שהגישה בעניין כרטיסי הטיסה. בעקבות בירור התלונה ותצהיר שהגישה הכספי, סיימה מהנדסת העיר אילת את תפקידה.

גורמים בעיריית אלעד לא מסתנוורים משלל התפקידים שמילאה הגב' ירדני עד כה, ויוצאים בהמלצה לראש העיר: "אנו קוראים לא להוסיף את 'תיק ירדני', לשלל התיקים הלא יוצלחים שמנהלים כעת את העיר. אין זה סוד שעיריית אלעד מורכבת ממספר 'תיקים' כאלו. אנו ממליצים לראש העיר לא להכניס ראש חצי בריא למיטה חולה".

תושבים באלעד נשמעו ממורמרים ומאשימים, כמובן, את הנהגת ש"ס. "למה אנחנו תמיד מקבלים סוג ב'? ראש העיר הוצנח לכאן ועדיין לא מצא את ידיו ורגליו. מערכת ניהול העיר מקרטעת. למה לא ממנים לעיר הזאת איש אחד נורמלי? אם אלי ישי היה חושב עלינו דקה, הכל היה נמנע, הבעיה שהכל כאן זה קומבינה", אומר רמי פיטוסי, עובד בחנות ירקות בעיר.

דובר העירייה מוסר בתגובה:

"ראש העיר, יחד עם חברי ועדת הבחינה (למינוי בכירים) התלבטו בנושא, בעקבות חצאי דברים שנשמעו על הצד האתי של הגב' ירדני-גולן. אך מאידך, העיר אלעד עומדת בפני התרחבות, ואין חולק כי הגב' ירדני-גולן הינה המקצועית ביותר מקרב המהנדסים שהופיעו בפני ועדת הבחינה.

"טובת העיר עמדה לנגד עיניהם, ועל כן מינוי המהנדס לעיר נמשך הרבה יותר זמן. כדי להכריע בנושא פנה ראש העירייה הרב יצחק עידן לגדולי ישראל, ולאחר שהציג בפניהם את מכלול השיקולים, הורו לו למנות את הגב' ירדני-גולן לתקופת ניסיון של שלושה חודשים, ואם תצלח הדרך, להאריך בשלושה נוספים - ורק לאחר ששת חודשי הניסיון, אם יעברו בהצלחה, לשקול להפוך את המינוי לקבוע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}