י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרב טוביה בלוי: "לסגור את אתרי חב"ד!"

"פניתי פעמים רבות אליכם, בכתב ובעל-פה, בבקשה שתטפלו ב'חורא' ולא ב'עכברא', הפירצה הקוראת לגנב - האתרים החב"דיים" • הרב טוביה בלוי במכתב מיוחד ל'בית דין רבני חב"ד'

"עבודה בעינים". הגר"ט בלוי. צילום: שטורעם.נט
"עבודה בעינים". הגר"ט בלוי. צילום: שטורעם.נט

הגאון רבי טוביה בלוי, רב קהילת חב"ד בשכונת נווה יעקב בירושלים, שיגר לפני מספר ימים מכתב מיוחד אל חברי בית דין רבני חב"ד בארץ-הקודש, עם העתקים אל שורה ארוכה של רבנים - ביניהם רבה של בני ברק הגרמי"ל לנדא - ומשפיעים חב"דיים, ובו דרישה חד משמעית לפעול לסגירת אתרי חב"ד.

כיום מפעילים יזמים שונים כחמישה אתרי חדשות באינטרנט, הסוקרים את תנועת חב"ד.

מכתבו של הגר"ט בלוי התפרסם באתר 'שטורעם.נט'.

להלן המכתב:

ב"ה. י' סיון תשס"ט

למעכת"ר ידידיי ומכובדיי הרבנים הגאונים והחסידים, חברי בי"ד רבני חב"ד באה"ק שליט"א

שלום רב וברכה!

קראתי את הכרוז נגד הגלישה לאינטרנט.

מיותר לומר עד כמה תוכנו - בדבר הסכנה הנוראה שבאינטרנט - הוא נכון ואמיתי.

ברם, אינני יכול לצערי – למרות רצוני - להתעלם ממשמעותו הכללית של המכתב ובהתאם לכך להגדירו, לא פחות ולא יותר, אחרי בקשת סליחה ומחילה מכבוד תורתם הרם, מאשר (בסלנג המדובר) "עבודה בעיניים".

ואפרט:

[1] הגולשים למיניהם הנכשלים על ידי כך באיסור דאורייתא של "לא תתורו" ועוד כו"כ איסורים, יודעים זאת היטב בעווה"ר ואלה לא יתרשמו מ"יהודה ועוד לקרא" של ביה"ד. (אלה שנזהרים מכך בגלל יראת השמים שבהם אינם זקוקים, כמובן, לקריאה של ביה"ד).

[2] פניתי פעמים רבות אליכם, בכתב ובעל-פה, בבקשה שתטפלו ב"חורא" ולא ב"עכברא", הפירצה הקוראת לגנב - האתרים החב"דיים אשר: 1. מלאים שטויות ואיסורים מצד עצמם, בתוספת חילול שם חב"ד. 2. והעיקר: אתרים אלה מהווים אמתלא וקרש קפיצה לכל נער ונערה לגלוש לאינטרנט בכלל ולהכנס לאתרים האפלים ביותר, ומונעים כל אפשרות של השגחה ופיקוח – צמוד ככל שיהיה – מצד הורים ואחרים, שכן בהינף אצבע קופצים ממקום למקום.

רוב האסונות הרוחניים שהתרחשו ומתרחשים במחננו, והרמוזים במכתבכם, הם ב"חסות" הכניסה לאתרים החב"דיים!!!

ההתעלמות מעובדה פשוטה וברורה זו מהווה חטא חמור לעניו"ד, וחלה עליה מצוות תוכחה, בלשון המתאימה: "לא כך לימדתונו רבותינו!", ועל כך הנני מבקש סליחה ומחילה.

בד"ת האחרון בין 2 המגזינים לא נמנעתם להוציא פס"ד מחייב נגד אחד האתרים, אבל רק, משום מה, בענין צדדי ומבלי להתייחס לעצם קיום האתר. דווקא פס"ד כזה, המתעלם מן הבעיה היסודית ומטפל בענין צדדי, נתן לגיטימציה וחותמת כשרות למהדרין לעצם קיום האתרים, כמובן ופשוט.

אגב: באותו פסק דין התעלמתם גם מבעיה יסודית אחרת הקיימת בכתבי העת הנדפסים שלנו, והיא – היעדר ביקורת על התכנים שלהם. לא אחת התרעתי על מאמרים וכתבות פסולים לחלוטין המתפרסמים בעתונים "כפר חב"ד" ו"שיחת השבוע" וכו', שגורמים נזק רוחני-חינוכי לא פחות מן האתרים, כפי שפירטתי והוכחתי במכתבים אליכם עשרות פעמים כקול קורא במדבר. גם כאן – פסק הדין שלכם באותו ד"ת שלא התייחס כלל (ולהיפך) לצורך בביקורת צמודה מצד גורם אובייקטיבי, ולא להשאיר את ההכרעה הבלעדית בידי דן יחידי (שבדרך הטבע הוא גם לא אובייקטיבי, גם לולא החסרון של "דן יחידי").

לסיכום – הנני קורא לכם להתכנס ולדון ולהחליט:

1. יש לסגור את האתרים החב"דיים (כיום יש דרכים יותר יעילות וזמינות לקשרים בין שליחים וכו' ברחבי תבל).

2. יש למנות ועדות ביקורת (של יותר מדן יחידי) שיעברו על כל מה שעומד להתפרסם בכתבי עת ששם חב"ד עליהם ויחליטו מה ראוי לפרסום בשם חב"ד ומה לא.


עשו והצליחו ותגרמו נחת רוח לרבי, ויהי ה' עמכם.

בכבוד הראוי ובברכה ובבקשת סליחה


טוביה בלוי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}