ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ברכסים פועלים למגר תופעת הנפצים בפורים

קמפיין משותף לעיריית רכסים, למשטרה ולאיחוד הצלה: "לא מנפצים את שמחת הפורים" • פעולות הסברה נרחבות ופרסומים

ברכסים פועלים למגר תופעת הנפצים בפורים

לאור קריאת רבני רכסים והקהילות התורנית בחיפה שלא להשתמש כלל בנפצים ופיקות מכל סוג במהלך ולקראת חג הפורים, החל בימים אלו ברכסים קמפיין "לא מנפצים את שמחת הפורים" הקורא לילדי היישוב שלא להשתמש בנפצים בפורים. הקמפיין מתקיים ביוזמת ראש המועצה המקומית הרב יצחק רייך, ושותפים לו משטרת מרחב זבולון ואיחוד הצלה.

קמפיין "לא מנפצים את שמחת הפורים" מלווה בפעילות הסברה במוסדות החינוך ברחבי רכסים, בהם יסבירו אנשי מקצוע את הסכנות הכרוכות בשימוש בנפצים, פרסומים שיופיעו ברחבי היישוב, מדבקות שהופצו לילדי רכסים ובאמצעות פעילות חווייתית לילדי היישוב.

המועצה המקומית רכסים, בשיתוף משטרת זבולון, תפעל בחג הפורים למגר כל תופעה של שימוש בנפצים או בניסיונות להפרת הסדר הציבורי ביישוב במהלך החג, ובייחוד בליל הפורים. בישיבת היערכות שהתקיימה בתחנת משטרת רכסים, בהשתתפות מפקדי המשטרה במרחב וראש המועצה המקומית רכסים וצוות המועצה, נבחנו התחקירים מאירועי שנים עברו ברכסים והופקו הלקחים.

על פי הסיכומים שהושגו בישיבה תפעיל המשטרה כוחות בילוש וסיורים למניעת שימוש ומכירה של נפצים לפני חג הפורים, כאשר מליל פורים יתפרסו ברכסים ובצמתי הכניסות אליה כוחות משטרה גדולים הכוללים יחידות סיור, בילוש, יס"מ, מג"ב ותנועה – אשר יפעלו למנוע כל הפרה של הסדר הציבור שעלולים לפגוע בשמחת הפורים ברכסים. כן תיאכף הפעלת סירנה שלא על ידי רכבי הצלה.

לדברי סנ"צ קובי קרני, סגן מפקד תחנת זבולון, המשטרה נערכת לפורים במספר מישורים בהם המישור המודיעיני, בילוש, מעצרים ותשאולים ובחינה של מצלמות האבטחה ביישוב על מנת להבטיח את שמירת הסדר הציבור ברכסים.

"כהפקת לקחים מאירועי פורים שהתרחשו בשנה שעברה ברכסים, משטרת זבולון נערכת בכוחות מוגברים לקראת חג הפורים", אומר סנ"צ קרני ומציין "מבחינת החוק אין כל הבדל בין פורים ליום אחר בשנה, ועל כן נפעל באפס סובלנות ונמגר כל תופעה של שימוש בחומרים אסורים או בניסיון להפר את הסדר הציבורי. המשטרה אף תגביר את אכיפת התנועה ביישוב בחג הפורים. "לא ניתן כל אפשרות לנהיגה שלא כחוק משום שנהיגה פרועה ושלא כדין היא סכנת חיים", הוסיף. כבר בימים אלו החלו צוותי בילוש במתן דו"חות איכות סביבה לילדים ונערים, לעיתים תוך עיכוב עד הגעת ההורים, בסכום של 350 ש"ח על כל תפיסת נפצים ברחובות היישוב, גם ללא מכירה.

ראש המועצה המקומית רכסים, הרב יצחק רייך, אומר כי "תושבי רכסים מעוניינים וזכאים לשמחת פורים יהודית אמתית, ועל כן בהנחיית רבני היישוב שליט"א נפעל – יחד עם המשטרה – למיגור כל ניסיון של הפרת סדר או שימוש בנפצים. על מנת להגביר את אווירת הפורים התורנית יזמנו כבר מראש חודש אדר שורה של פעילויות לתושבי היישוב במתנ"ס המקומי, שנערכים לכל תושבי העיר, ילדים, צעירים, אמהות וותיקי היישוב. אנו מקווים כי רכסים תהנה השנה בס"ד מחג פורים שמח ובטוח".

מנהל 'איחוד הצלה' מרחב כרמל, נפתלי רוטנברג, אומר כי "כמידי שנה, בהוראת רבני האזור שליט"א, מתנדבי 'איחוד הצלה' כרמל עורכים הדרכות בתלמודי התורה ובבתי הספר ברכסים על מנת להסביר לילדים את הסכנה בשימוש בחומרי נפץ מכל סוג שהוא. אנו מודים לראש המועצה הרב יצחק רייך על הירתמותו לפרויקט 'לא מנפצים את שמחת הפורים' למען שלומם של ילדי רכסים".

ראש המועצה המקומית רכסים הרב יצחק רייך, סגן מפקד תחנת זבולון סנ"צ קובי קרני, מפקד תחנת רכסים רס"ב חגי דוניו ומנהל תוכנית עיר ללא אלימות ברכסים ר' דב הרמן בישיבת ההיערכות

הסברה פורים נפצים רכסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד