ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

באוטובוס, ברכבת ובספינה ל'עצרת מנהטן'

הולכות ונשלמות ההכנות לעצרת הרבבות בארה"ב נגד חוק הגיוס • במהלך השבת הושמעו קריאות בבתי הכנסת ברחבי ארה"ב וקנדה להשתתף בעצרת ופורסמו מודעות לקראתה • היא תתקיים במנהטן תחתית וגוייסו מאות אוטובוסים לשנע אליה אלפי משתתפים • הרכבת התחתית בניו יורק תתוגבר • שלוש מעבורות ישיטו מאות משתתפים מלייקווד לעצרת • כל הפרטים

עצרת מחאה במנהטן. צילום: ארכיון
עצרת מחאה במנהטן. צילום: ארכיון

הקהילה החרדית בארה"ב, נערכת לעצרת הרבבות שתתקיים היום (ראשון), במנהטן שבניו יורק.

במהלך השבת הושמעו קריאות בבתי הכנסת ברחבי ארה"ב וקנדה להשתתף בעצרת ופורסמו מודעות לקראתה.

כך גם מופעל אתר אינטרנט מיוחד עבור העצרת המפרסם את כל פרטיה, עדכוני תחבורה, בטיחות והוראות.

קו חם פועל כבר מאז תחילת שבוע שעבר ובו ניתן לשמוע את כ"ק האדמו"ר מנובמינסק שליט"א, נשיא מועצת גדולי התורה, המסביר את מטרות העצרת, את יו"ר אגו"י של אמריקה הרב חיים דויד צוויבל שפונה אל הקהילות ואל בני הישיבות, ואת הרב שלמה גרצולין שמפרט את הלוגיסטיקה של העצרת.

העצרת תתחיל בשעה 2 בצהריים שעון ארה"ב, ומזג האוויר הצפוי הוא 15 מעלות צלסיוס. היא תתקיים במתחם ענק במנהטן התחתית ברחוב ווטר ליד גשר ברוקלין. ולא הרחק מהמרכז הפיננסי של מנהטן.

הגברים יתמקמו ברחוב ווטר, בקטע שבין הרחובות ברואוד ופולטון. הנשים תתרכזנה בקטע שבין הרחובות פולטון ופק סליפ.

כמו בארץ כך גם בארה"ב לא תוקם במה לאדמורי"ם ולרבנים, אלא שורות של כיסאות שהוכנו עבורם. במה מיוחדת תוצב רק עבור שליח הציבור בפינת רחוב ווטר ואולד סליפ.

העצרת תכלול תפילת מנחה, אמירת פרקי תהילים, קבלת עול מלכות שמים והיא תארך תשעים דקות. הציבור התבקש להביא עימו סידורים

הוועדה האחראית על האבטחה קוראת לציבור להשמע להוראות המשטרה והסדרנים הרבים שיפוזרו בשטח.

לקראת העצרת יסגרו כבישים הסמוכים למקום העצרת, ולכן מתבקש הציבור להגיע רק בתחבורה הציבורית ובאוטובוסים המאורגנים. הרכבת התחתית בין ברוקלין למנהטן תתוגבר

לאלו שמגיעים ברכבם מציעים המארגנים להגיע עם הרכב לסטטן איילנד ומשם לקחת את המעבורת שמגיעה עד למקום העצרת. שלוש מעבורות תצאנה מלייקווד לכיוון העצרת.

בקול קורא שפורסם בכל הריכוזים החרדיים בארה"ב וקנדה שבו נקרא הציבור להגיע בהמוניו לעצרת נאמר בין היתר "עת צרה ודאגה היא בעת כזאת להתורה ולומדי‘ בארץ ישראל. קמו ויתיצבו אנשי כוח ובעלי פוליטיקה למיניהם לחתור חתירה תחת סגולת חיינו ונשמת אומתנו – תלמודה של תורה בישיבות הקדושות והכוללים המלאים מזן אל זן בבחורי חמד ואברכים יקרים השוקדים על התורה וגדילים בה, ואשר מהם תצא תורה לכל ישראל. ועומדת לפנינו סכנה של ממש, חלילה, לנתק ולהעביר לומדי התורה מכותלי בי מדרשא באופנים שונים של לחץ ודחק, ולהעיק על חייהם בחומר וברוח, עד כדי הסגר את לומדי התורה בבתי סוהר אם אינם מתגייסים לצבא, היו לא תהי‘.אחינו בני ישראל! וכי מותר לנו לשבת בחיבוק ידים למשמע צרה כזאת, הרי תורת השם היא חיינו ואורך ימינו, וגם היא עיקר בטחונם של ישראל, וציבור החרדים על דבר ה‘ פה באמריקה איך יעבור על זה בשתיקה, בשעה שהתורה בארץ הקודש נתונה בעת צרה".

הוועדה המכינה צופה השתתפות של כחמישים אלף איש. ארגוני הצלה וחברים כבר גייסו את כל מתנדביהם שיוצבו בנקודות שונות במקום העצרת.
ארה''ב קול קורא מנהטן ההכנות האחרונות עצרת ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד