ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

מלחמת עולם ב'חברון': היכל הישיבה התרוקן

צפו בווידאו: היכל ישיבת חברון גבעת מרדכי, היוקרתית בירושלים, התרוקן מתלמידיו, לטובת 'עצרת מחאה' נגד ההנהלה

היכלה הריק של ישיבת חברון הערב. צילום: נייעס אנ"ש
היכלה הריק של ישיבת חברון הערב. צילום: נייעס אנ"ש



מלחמת עולם בישיבת חברון-גבעת מרדכי בירושלים. הערב (רביעי) התרוקן היכל הישיבה היוקרתית מתלמידים.

תחילתו של הסיפור ביום שלישי השבוע, כאשר בבוקרו של יום התעוררו בחורי הישיבה לכתובות גרפיטי שרוססו כנגד הגאון רבי יוסף חברוני, מראשי הישיבה .

"יש לאחרונה צמצומים והרעה ביחס של ההנהלה אל בני הישיבה", מסביר את המתרחש אחד מבני הישיבה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בתקופה האחרונה קוצצו מנות האוכל ואיכותן, קוצצו שעות זרימת המים החמים, תמונת המחזור הקבועה שעד כה נעשתה לכל 'ועד' (מחזור נ.ג.) במימון הישיבה, הותנתה הפעם בדרישות שונות ובסופו של דבר, בני הישיבה מימנו את ההוצאה מכיסם.

"במקרה מקומם אחר, לא הובאו די אוטובוסים להובלת התלמידים לווית חברינו יונתן מלר ז"ל. אבל", ממשיך בן הישיבה ומספר, "מה ששבר את קש הגמל, היה ביטול אירוע 'רב פורים' המסורתי".

אירוע 'רב פורים' מתקיים מידי חג הפורים, ובמסגרתו ה'רב' שהינו אחד מהתלמידים מציג הופעת סאטירה על הישיבה וראשיה. לפי דרישת ראשי הישיבה אשתקד, נעשו שינויים והמופע התייחס להווי הישיבה בלבד ולא לרבניה.

השנה בוטל האירוע לחלוטין מתוך נימוק רשמי, שעל הישיבה להתאבל על האסונות שהתרחשו בישיבה, כולל פטירתו של בן הישיבה יונתן מלר ז"ל.

אך תלמידי הישיבה טוענים שהביטול אינו אלא יוזמה של הגאון הרב יוסף חברוני, שכן ה'רב פורים' דאשתקד לגלג על תלמידים הקשורים לרב.



אלימות בישיבה

התסיסה פרצה אמש החוצה. בחורים פיזרו פשקווילים נגד הרב חברוני וציירו כתובות מחאה. עובד הישיבה שנכח באתר, התעמת באופן אלים עם המוחים ובסופו של דבר מצא את עצמו מחוץ לכותליה.

לטענת העובד הוא הותקף על ידי בני הישיבה, לטענתם הוא זה שתקף אותם.

הבוקר שוב צויירה כתובת גרפיטי ופוזרו פשקווילים והנהלת הישיבה החליטה לסלק משורותיה שמונה בחורים שזוהו על ידי אותו עובד כמעורבים בקטטה.

סילוק הבחורים רק החמיר את המצב, הללו קבלו על הרחקתם וסירבו לעזוב. מאות בני הישיבה הביעו בהם תמיכה והקיפו אותם בשירת 'עוצו עצה ותופר'.

ראשי הישיבה, הגאון רבי שלמה כץ, הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין נפגשו עם נציגי המוחים בניסיון להביא להרגעת הרוחות, אך ללא תוצאות.

בשעה 19:00 בערב ערכו בני הישיבה עצרת מחאה ברחבה שמחוץ לבית המדרש. התלמידים התכנסו לאמירת תהילים ובית המדרש ננטש למחצית השעה.

בדף הסברה שהופץ לפני ה'עצרת', הציגו מנהיגי ההתקוממות את גירסתם והבהירו כי המחאה אינה מופנית נגד ראשי הישיבה אלא נגד העובד שהטעה את רבני הישיבה.

"אנו מאוד מקווים שהענינים לא יחמירו", אומר אחד מבני הישיבה, "אנחנו חס ושלום לא נגד ראשי הישיבה, אלא נגד ההשתלטות של משרד הישיבה על ראשיה. אם הגורמים המעורבים לא יתעשתו זה עלול לצאת מכלל שליטה".

מנהל הישיבה הרב שלמה קרלנשטיין, סירב להגיב.
ישיבה חברון בחורים גבעת מרדכי הרב חברוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 110 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}