י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

תמו דיוני ועדת שקד • גפני: "יבוא יום נקם"

באקורדים זועמים סיימה הוועדה לגיבוש חוק הגיוס את תפקידה, החוק יעבור להצבעה במליאה • בדיון האחרון ביקש פרוש להוריד את סעיף "המתמידים": "אפילו וועד הישיבות לא רוצה בזה, איך נחליט מיהו מתמיד?" • לאחר שהצעתו נדחתה קם ואמר: "פעם היינו חברים", ויצא • בכך תמו דיוני הוועדה; ההצבעה ביום רביעי הבא י' אדר ב'

וועדת שקד, צילום: פלאש90
וועדת שקד, צילום: פלאש90

וועדת שקד סיימה את דיוניה. בדיון שהסתיים זה עתה עלו הרביזיות האחרונות שנותרו וביניהן הרביזיה של ח"כ מוטי יוגב על סעיף הסנקציות הפליליות.

לפני שעלתה הרביזיה להצבעה ביקש ח"כ יוגב את רשות הדיבור בכדי להסביר את רגישותו של הסעיף.

בסיום הדיון, ביקש חבר הכנסת מאיר פרוש את רשות הדיבור ודרש להוריד את סעיף המתמידים מהחוק: "אנחנו לא צריכים את זה, ואין לאף אחד שום דרך לקבוע מי יכלל בזה. ועד הישיבות לא רוצה את זה והרבנים גם לא רוצים את זה. אם החוק הזה לא מביא להסדר אז אל תנסו להציג כאילו יש הסדר".

ח"כ ניסים זאב משס שהשתתף אף הוא בדיון קרא "איך יחלקו בין ספרדים לאשכנזים ?".

פרוש קם וקרא "היינו פעם חברים" ויצא. בכך תמו דיוני הוועדה.

לאחר שיצא אמר ח"כ פרוש: "חורבן הבית יירשם על שם הבית היהודי שהובילו את הוועדה לחוק הגיוס בכפייה עם כל הסעיפים הדרקונים נגד עולם התורה".

ח"כ משה גפני מסר בתגובה: "לא הופתענו מהבגידה של סיעת הבית היהודי ויושבת ראש הוועדה. היינו בועדה כדי לשנות דברים ולמזער נזקים, ואף אם היו דברים שהצלחנו לשנות, בנושאים המרכזיים נכנע הבית היהודי ונכנעה איילת שקד לגחמותיו של עופר שלח. יושבת ראש הוועדה התחייבה לחבריי ולי שלא תהיינה סנקציות פליליות, כמו גם ראש הממשלה, ובסופו של דבר התברר כי 'פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר'.

"אף אם החוק במתכונתו הנוכחית מדבר על יישום בעוד למעלה מ-3 שנים, לא יהיה תלמיד ישיבה ואברך כולל אחד שכתוצאה מהחוק הזה יעזוב את לימודו ויתגייס. לא לשירות צבאי ולא לשירות אזרחי. קלונה של סיעת הבית היהודי התגלה לכל העולם, ידענו גם קודם שזאת הסיעה הכי סקטוריאלית שדואגת רק לעצמה. אין לה ערבות כלל ישראלית וכל הממלכתיות שלה מסתכמת בדאגה לכספים ייחודיים רק להם, למוסדותיהם ולהתנחלויות שלהם. הדבר היחיד שהם נלחמו עבורו היה עבור עצמם, ועופר שלח הודה שהסכים לוותר על השחיתות במוסדות ההסדר תמורת הפללת לומדי התורה החרדים. יבוא יום נקם ושילם".

ח״כ יעקב אשר מסר בתגובה: ״הבית היהודי בהנהגתו הרופסת של בנט הפך סופית לסניף של יש עתיד. המכנה המשותף היחיד של ה'חברים הטובים' נתניהו ובנט, הוא ששניהם פחדנים ושניהם שקרנים״.


פרוש רביזיה חוק הגיוס שקד וועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}