פרשת פקודי: הכיור ובן אדם לחבירו
פרשת פיקודי: המגיד ממזריטש ממליץ כיצד להסתכל על הזולת, ושואב זאת ממבנה כיור הנחושת • איזהו חכם? התשובה בפנים
- הרב יעקב גלויברמן, בחדרי חרדים
- כ"ז אדר א' התשע"ד
- 2 תגובות
הרב יעקב גלויברמן
בפרשת השבוע 'פקודי', מסופר שאת כיור הנחושת הניחו בין אוהל מועד ובין המזבח במשכן, עם מראות מסביב.
אומר על כך המגיד ממעזריטש זצ"ל, כי כל אדם צריך לראות את הזולת כמו ראי! כשם שהראי משקף לעיניו את צדדי הכיעור שלו, כך בראותו את חסרונות הזולת, עליו להבחין בהם גם אצל עצמו, וללמוד מזה כיצד לסלקם מעליו, ובכך מבוארת האמרה: "איזהו חכם הלומד מכל אדם". לכן, כאשר באו הכוהנים ליטול את ידיהם ורגליהם, בכדי להתקדש ולהיטהר לפני כניסתם לבית המקדש, היה עליהם להתרחץ ולהסיר מעליהם כל פגם או חסרון.
והכיור שהיה מחופה מסביבו במראות, הזכיר להם בעצם, שיש להם להבחין בחסרונות עצמם, וכך עליהם להשתקף לזולת, ובאם יסתכלו רק על עצמם, יקשה עליהם מאד להבחין בחסרונותיהם.
חד וחלק: לאחר מעשה: כולם חכמים, כולם נבונים
אומר על כך המגיד ממעזריטש זצ"ל, כי כל אדם צריך לראות את הזולת כמו ראי! כשם שהראי משקף לעיניו את צדדי הכיעור שלו, כך בראותו את חסרונות הזולת, עליו להבחין בהם גם אצל עצמו, וללמוד מזה כיצד לסלקם מעליו, ובכך מבוארת האמרה: "איזהו חכם הלומד מכל אדם". לכן, כאשר באו הכוהנים ליטול את ידיהם ורגליהם, בכדי להתקדש ולהיטהר לפני כניסתם לבית המקדש, היה עליהם להתרחץ ולהסיר מעליהם כל פגם או חסרון.
והכיור שהיה מחופה מסביבו במראות, הזכיר להם בעצם, שיש להם להבחין בחסרונות עצמם, וכך עליהם להשתקף לזולת, ובאם יסתכלו רק על עצמם, יקשה עליהם מאד להבחין בחסרונותיהם.
חד וחלק: לאחר מעשה: כולם חכמים, כולם נבונים
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות