ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

שובר שתיקה? 'המודיע' תוקף את רבני ההסדר

במאמר חסר תקדים בחריפותו תוקף סופר 'המודיע' את ראשי ישיבות ההסדר: "מובילים את מסע האיבה נגד עולם התורה"

נגד הגיוס?  צלם: קובי הר צבי
נגד הגיוס? צלם: קובי הר צבי



במאמר המתפרסם הבוקר בעיתון 'המודיע', בטאונה הרישמי של אגודת ישראל, תחת הוכתרת "מחרף ומגדף דתל"י", מכוונים בעיתון ומסירים את הכפפות גם כנגד רבני הציונות הדתית וישיבות ההסדר, ולא רק נגד השר נפתלי בנט יו"ר הבית היהודי וחבריו שעד עתה זכו רק הם למתקפה בעיתון.

הבוקר במאמר מזווית אחרת כותב מ. שלום: "באזנינו שמענו את הגאון הענק ריש ה'הסדר' מהרי השומרון, פוסק ברורות ונחרצות: "מי שאינו מחייב מדאורייתא להתגייס לצבא אפילו מי שכל עיסוקו בתורה, אינו נמנה על גדולי הדור".

כאן מסביר הכותב, "שלא תאמרו שבנט וחבריו אלה עם הכיפות הזעירות המודבקות לקרחת במדבקה, רק הם שונאינו, רק אויבהם המטורפים של העוסקים בתורה הקדושה כנתינה מסיני, גם ראשי מוסדות ה'הסדר' שעל חשבון התורה, כביכול, הם חותכים מחצית מהשירות בצבא הדאורייתא.. הם מובילים את מסע האיבה נגד עולם התורה והישיבות הקדושות.



עקימות שכלית ועיוות דבילי

"תמיד ידענו, שהעקימות השכלית, העיוות הדבילי, העיוורון התלמודי - כל מה שיוצר את הטפיל התורני המורה בתורה שלא כהלכה - הם המחלה הממארת של רבים מקרב ראשי ותלמידי ה'הסדר' ודומיהם במגזר הדתל"י אבל לא ידענו שזה עד כדי כך".

"חשבנו כמה פעמים לפני שכתבנו זאת, שמא הנייר לא יהיה סובלני לקלוט את הדברים המטומטמים הללו שיצאו מפיו של השם עצמו 'ראש ישיבה' של מוסד שכל עיקרו להרוויח למעלה ממחצית חודשי שירות צבאי - שהיא מדאורייתא - במסווה של השתלמות בגמרא.

"לכו תתווכחו אם אנשים שאולי גם יש להם איצטלא דרבנן מהסוג הדתל"י ותסבירו להם שעד היום מאז הקמתו של ה'הסדר' עוד לא יצא ממנו זעיר שבזעיר של 'גדול בישראל' הספרים ה'תורניים' שלהם שהגיעו לידינו הן יצירות מופת של סטונדטים לתלמוד ושו"ע אבל אפילו להיתר דם-ביצים בזמן הזה אסור לסמוך עליהם שלא לומר על תערובות בשר בחלב..."
מאמר נפתלי בנט הסדר דתי לאומי המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד