י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הזוועה נחשפת: כליאת ילדים ומוטות ברזל

סערה בקנדה • כלי התקשורת מפרסמים את העדויות החסויות אודות המתרחש בקהילת 'לב טהור' בקנדה • ילדות נכלאו במרתפים והוכו במוטות ברזל • נערה בת 17 הייתה קרבן להתעללות מצד אביה והוכתה על ידי אחיה • אשה הוכתה בשל סירוב ללבוש 'שאל' • משפחות הכת היו במעקב משטרתי מזה שנתיים • נציגי הכת: "אלימות נוגדת את דרך חיינו"

צילום: שי פוגלמן
צילום: שי פוגלמן

מה קורה מאחורי הדלתות הסגורות של כת 'לב טהור'? מסמכים שהוצגו בפני בית המשפט נחשפו אתמול (שבת), בכלי התקשורת הקנדים ומעוררים סערה במדינה.

לפי העדויות: כליאה ומכות עם מוטות ברזל וחגורות הן רק חלק מהתעללויות בילדים במסגרת הכת.

לפי מסמכי המשטרה שצונזרו בחלקם, מתברר שהכת מצוייה תחת מעקב משטרתי מאז שנת 2012.

המסמכים כוללים ראיונות עם חברי הקהילה, עובדים סוציאליים ועדים עלומי שם. שמות הילדים מוגנים על ידי איסור פרסום.

לפי המסמכים מחודש דצמבר 2012, נערה בת 17 בהריון שנשאה בכפייה שנתיים קודם לכן, הייתה קרבן להתעללות מצד אביה והוכתה על ידי אחיה. היא אובחנה כמצוייה "בפסיכוזה" ולא הייתה מסוגלת להתראיין לאחר שאושפזה בבית החולים.

לפי המסמכים בנות צעירות בגילאי 13 ו-14 נכלאו במרתפי בתי המגורים. ילדה בת 14 שרואיינה סירבה לשוב לביתה בשל פחד מנישואי כפייה. הילדה בת ה-14 סיפרה שהוכתה על ידי אביה בפנים עם חגורה, וכי אישה חבר בכירה בכת היכתה אותה באמצעות קולב.

אדם שרואיין על ידי משטרה במסמכים אמר שהוא ראה חבר אחד ציווה להכות אישה בפרצוף כי היא סירבה ללבוש את ה'שאל' אותה נוהגות ללבוש בנות הכת.

עוד נטען כי ילדים הובאו לקנדה ממדינות אחרות באמתלאות שווא שעה שהמטרה האמיתית הייתה להשיאן בכפייה. לילדים בכת נאמר: "יש מלאכים שחורים שיבואו למצוא אותם והם ישרפו אותם בגיהינום".

טענות אחרות מדגישות את השימוש בתרופות פסיכיאטריות בכפייה הנהוגות בכת.

ביום שישי פורסם תיעוד וידאו של הרב שלמה הלברנץ שבו הינו מכחיש את כל הטענות נגד הכת ומאשים את השופטים, עובדי הרווחה ופוליטיקאים בנהול קמפיין "רצח עם" נגד לב טהור.

נחמן הלברנץ בנו של מנהיג הכת מכחיש את הדברים ואומר כי הטענות אינן נכונות והינן חלק מקמפיין המתנהל על ידי חברים לשעבר: "שום דבר לא נעשה בכוח בקהילה שלנו. שום דבר, שום דבר. אלימות הינה נגד דרך החיים בלב טהור".

המסמכים שפורסמו היוו בסיס להחלטה על הפקעת 14 ילדים מרשות שתיים ממשפחות הכת ומסירתם למשפחות אומנה.
לב טהור קנדה קוויבק אלימות התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}