ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

ב-4 שנים האחרונות: קרוב ל-9000 אסונות גז

הרעלות, דליפות, פיצוצים ואפילו מוות: אסון גילה הוא לא היחיד • אמנון כהן מש"ס: "לפנינו תמונה של אסון שעומד להתרחש כל שעה"

גז מסוכן בירושלים, צילום ארכיון.
גז מסוכן בירושלים, צילום ארכיון.

אסון הגז בירושלים לא לבד: בשנים האחרונות אירעו לא פחות מ-8,785 תקלות מסוכנות או קטלניות דומות, כך עולה מנתוני מכבי האש על השנים 2009-2012.

מדובר בשימוש לא מבוקר במתקני גז, שימוש במתקנים לא חוקיים, דליפות גז, פיצוצים, דלקות, חנק והרעלות גז, לעתים עד מוות. רק בשנת 2012 לבדה התרחשו 4,752 אירועים כאלו.

הועדה לביקורת המדינה תדון בשבוע הבא בבטיחות הגז והדלק בישראל. יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן מש"ס אומר לקראת הדיון, כי "מנתוני מבקר המדינה עולה תמונה חמורה, בה אסון כפי שהתרחש בשכונת גילה עומד לפתחנו בכל שעה, הן בבית והן בהובלת הגז והדלק בכבישי ישראל".

מנתוני הרשות הארצית לכבאות והצלה, עולה כי בשנים 2009-2012 אירעו כ-8,785 אירועים כשימוש לא מבוקר במתקני גז, שימוש במתקנים לא חוקיים או פגיעות בקווי גז גורמים לדליפות גז, לפיצוצים, לדלקות, לחנק ולהרעלות גז, לעתים עד מוות. בשנת 2012 לבדה התרחשו 4,752 אירועים.

מממצאי מבקר המדינה עולה כי משרד האנרגיה לא השלים עדיין כתיבת תקנות ונהלים חדשים למתן אישורים והיתרים למתקני הגז, מה שמקשה על הספקים להגיש בקשותיהם לרישיון, ועל המשרד לפקח עליהם ולבקר את שמירת כללי הבטיחות.

יצויין כי אתמול (ד') פונה קניון רחובות לכמה שעות בשל דליפת גז, ושני אזרחים נפגעו קל משאיפת עשן. אתמול גם עצרו חוקרי המשטרה חמישה תושבי רהט, החשודים בהחזקת גז באופן לא מורשה. במהלך פשיטה על חמישה מתחמים בהם אוחסן גז בישול באופן לא מורשה, נתפסו מאות בלוני גז ואמצעים למילוי.

הישיבה של הוועדה לביקורת המדינה, תתקיים ביום שני, י"ז באדר א', 17 בפברואר, בשעה 12:30 בצהריים, וישתתפו בו נציגי מבקר המדינה, משרדי הכלכלה, ביטחון-פנים, התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, התחבורה, הגנת הסביבה, רשות שדות התעופה, חברת תשתיות נפט ואנרגיה, רשות התעופה האזרחית, מכון התקנים, הרשות הארצית לכבאות והצלה, נציבות שרות המדינה, עיריות ירושלים וחיפה ועוד.
גז אסון אמנון כהן גרוס מבקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}