2,178 נתפסו חוצים צומת באדום ב-2013 בתל אביב
בתל אביב 'שמים פס' על החוק • שמואל אבואב: "כניסה לצומת הפכה לרולטה רוסית. המדינה חייבת להילחם בתופעה המפחידה הזו ולהתקין מצלמות רמזור נגד תאונות בצמתים המרכזיים"
- אור ירוק
- י"א אדר א' התשע"ד
עמותת "אור ירוק חושפת נתונים על מספר הדוחות שנרשמים לנהגים החוצים את הצומת באור אדום (הנתונים מבוססים על נתוני משטרת ישראל). מהנתונים עולה כי תל אביב מובילה במספר הנהגים שנתפסו חוצים צומת באור אדום בשנת 2013 (כל הנתונים נכונים לחודשים ינואר-נובמבר):
• בתל אביב נרשמו 2,178 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בפתח תקוה נרשמו 1,553 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בירושלים נרשמו 1,517 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בחולון נרשמו 480 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בבאר שבע נרשמו 358 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בחיפה נרשמו 309 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• באשדוד נרשמו 287 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בראשון לציון נרשמו 274 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• ברמת גן נרשמו 272 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בעכו נרשמו 256 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
בישראל קיימות כיום 46 מצלמות רמזור, אשר מוצבות בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ והפיקו בשנה וחצי 16,270 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום. מעבר באור אדום, היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. אדם נכנס עם כלי הרכב שלו לצומת, כאשר מן הצד השני מגיע אדם במהירות ובטוח כי האור ירוק מראה לו כי הדרך פנויה ובטוחה.
מחקרים שנערכו בעולם, הראו כי מצלמות אשר מוצבות בצמתים מפחיתות את מספר התאונות באופן משמעותי בצומת שבהן הן מוצבות, ובנוסף גם בצמתים אחרים בסביבה. מחקר שנערך בעיר ויקטוריה שבאוסטרליה, הראה כי הצבת מצלמות ב-77 צמתים, הביא להפחתה של כ-47% במספר התאונות.
על פי חישובי החוקרים, בכל 77 הצמתים שבהם הותקנו המצלמות, ניתן היה למנוע 17 תאונות קשות או קטלניות בשנה ו- 39 תאונות קלות.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "מדובר בנתונים מדאיגים במיוחד כאשר מדובר בעבירת תנועה שמסכנת חיים באופן ישיר. כניסה לצומת הפכה לרולטה רוסית. המדינה חייבת להילחם בתופעה המפחידה הזו ולהתקין מצלמות רמזור נגד תאונות בצמתים המרכזיים, כדי להרתיע נהגים מלחצות צומת באור אדום ולהמר על החיים של כולנו".
הנהגים בשרון ראו הכי הרבה נהגים חוצים רמזור באור אדום
בתוך כך, חושפת עמותת אור ירוק תוצאות סקר שערכה, שמטרתו לבחון את שיעור הנהגים אשר נוסעים באור אדום, את החשיפה של הציבור לנהגים שנוהגים באור אדום, וכן ההערכה של הציבור לגבי המניעים של נהגים לנסוע באור אדום.
על פי התוצאות:
70% מהנהגים באזור השרון ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
64% מהנהגים באזור הדרום ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
61% מהנהגים באזור הצפון ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
57% מהנהגים באזור תל אביב והמרכז ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
49% מהנהגים באזור ירושלים ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
בנוסף נמצא בסקר, כי 24% מהנהגים באזור הדרום ו- 29% מהנהגים באזור הצפון ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות ארבע פעמים בשנה האחרונה.
תוצאות נוספות:
83% מהנהגים באזור ירושלים חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
75% מהנהגים באזור תל אביב והמרכז חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
75% מהנהגים באזור הדרום חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
70% מהנהגים באזור הצפון חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
83% מהנהגים באזור השרון חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
• בתל אביב נרשמו 2,178 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בפתח תקוה נרשמו 1,553 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בירושלים נרשמו 1,517 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בחולון נרשמו 480 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בבאר שבע נרשמו 358 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בחיפה נרשמו 309 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• באשדוד נרשמו 287 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בראשון לציון נרשמו 274 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• ברמת גן נרשמו 272 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
• בעכו נרשמו 256 דוחות לנהגים בגין חציית צומת באור אדום, בשנת 2013.
בישראל קיימות כיום 46 מצלמות רמזור, אשר מוצבות בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ והפיקו בשנה וחצי 16,270 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום. מעבר באור אדום, היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. אדם נכנס עם כלי הרכב שלו לצומת, כאשר מן הצד השני מגיע אדם במהירות ובטוח כי האור ירוק מראה לו כי הדרך פנויה ובטוחה.
מחקרים שנערכו בעולם, הראו כי מצלמות אשר מוצבות בצמתים מפחיתות את מספר התאונות באופן משמעותי בצומת שבהן הן מוצבות, ובנוסף גם בצמתים אחרים בסביבה. מחקר שנערך בעיר ויקטוריה שבאוסטרליה, הראה כי הצבת מצלמות ב-77 צמתים, הביא להפחתה של כ-47% במספר התאונות.
על פי חישובי החוקרים, בכל 77 הצמתים שבהם הותקנו המצלמות, ניתן היה למנוע 17 תאונות קשות או קטלניות בשנה ו- 39 תאונות קלות.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "מדובר בנתונים מדאיגים במיוחד כאשר מדובר בעבירת תנועה שמסכנת חיים באופן ישיר. כניסה לצומת הפכה לרולטה רוסית. המדינה חייבת להילחם בתופעה המפחידה הזו ולהתקין מצלמות רמזור נגד תאונות בצמתים המרכזיים, כדי להרתיע נהגים מלחצות צומת באור אדום ולהמר על החיים של כולנו".
הנהגים בשרון ראו הכי הרבה נהגים חוצים רמזור באור אדום
בתוך כך, חושפת עמותת אור ירוק תוצאות סקר שערכה, שמטרתו לבחון את שיעור הנהגים אשר נוסעים באור אדום, את החשיפה של הציבור לנהגים שנוהגים באור אדום, וכן ההערכה של הציבור לגבי המניעים של נהגים לנסוע באור אדום.
על פי התוצאות:
70% מהנהגים באזור השרון ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
64% מהנהגים באזור הדרום ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
61% מהנהגים באזור הצפון ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
57% מהנהגים באזור תל אביב והמרכז ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
49% מהנהגים באזור ירושלים ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
בנוסף נמצא בסקר, כי 24% מהנהגים באזור הדרום ו- 29% מהנהגים באזור הצפון ראו נהג שחצה צומת באור אדום לפחות ארבע פעמים בשנה האחרונה.
תוצאות נוספות:
83% מהנהגים באזור ירושלים חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
75% מהנהגים באזור תל אביב והמרכז חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
75% מהנהגים באזור הדרום חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
70% מהנהגים באזור הצפון חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
83% מהנהגים באזור השרון חושבים שהסיבה לכך שנהגים חוצים צומת באדום היא כי הם מנסים לגנוב את הרמזור.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות