די להפקרת תושבי הצפון, טפלו בכביש 65
תושב כפר תבור לפה אל פנייה לראש הממשלה, שר התחבורה ושר האוצר. עמותת אור ירוק: "כביש 65, אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל. על המדינה לטפל בכביש זה באופן מיידי"
- אור ירוק
- ט' אדר א' התשע"ד
דוברות מדא
לשקד גולדמן, תושב כפר תבור נמאס להסתכל מהצד על ההרוגים בתאונות הדרכים בכביש האדום, כביש 65 והוא החליט לעשות מעשה. לאחרונה, פנה גולדמן, בשם רוב תושבי הגליל, נוסעי והולכי הרגל בכביש 65 לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד בדרישה: להעביר תקציבים לשם טיפול בתשתיות כביש הדמים.
"כביש 65 בקטע הכביש עפולה – עוקף כפר תבור – צומת גולני "כביש הדמים", משלב נתיב יחיד לכל כיוון ללא הפרדת נתיבים,דרך צרה, מפותלת, מעקות בטיחות שהופכים אותו למלכודת מוות", כותב גולדמן לשרים, ומוסיף: "צמתים רבים לא מוסדרים, מעבר הולכי רגל לא מוסדר, קטעי הכביש החשוכים גורמים לשדה ראייה מוגבל, ועוד מכשולים רבים נוספים קיימים בכביש".
גולדמן מציין, כי המצב הקיים בכביש גורם להפסדים גם בנפש וגם בכיס המדינה: "הכביש גבה עד היום קורבנות רבים בנפש וגורם בנוסף גם לבזבוז זמן ונזק כלכלי ועל כן הוא חייב להיות בראש סדר העדיפויות של משרד התחבורה, משרד האוצר, הממשלה כולה ומעל כולם ראש הממשלה". גולדמן מוסיף כי לו ולתושבי האזור נמאס ממצב מסוכן זה: "תושבי הישובים הסמוכים לקטע הכביש המדובר והנוסעים בכלל, מרגישים פעם נוספת שהמדינה מפקירה אותם ושהם אזרחים סוג ב".
בנוסף מציין גולדמן את הסיבה לכך שככל הנראה הכביש לא טופל עד היום: "קטע הכביש המדובר כבר היה בתוכנית החומש של משרד התחבורה ותוקצב לביצוע. בעקבות דרישת האוצר לקצץ בתקציב משרד התחבורה, אחד הפרויקטים שהוחלט לדחות פעם נוספת, היה קטע כביש זה".
גולדמן מסיים את מכתבו בצער ובפנייה אישית וכואבת למקבלי ההחלטות: "לצערנו רבים מהישובים שכביש 65 מהווה עבורם עורק ראשי, עברו טרגדיות קורעות לב בעקבות תאונות דרכים קטלניות בקטע כביש זה. בכל יום שעובר הולכים ומתווספים מקרים נוספים . אנו בטוחים שבחשיבה משותפת ובהבנת הזעקה שלנו תמצאו לנכון לתקצב בהקדם את הפרויקט ותדאגו לביצוע איכותי ומהיר כפי שאתם יודעים"
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 נהרגו 13 בני אדם בכביש 65, כביש אדום ומסוכן זה, ו- 582 נפגעו בו בתאונת דרכים. בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי בכדי להציל חיי אדם.
עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. כביש 65 הוא אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, הגובה קורבנות רבים מדי שנה ולכן שיפור התשתית בו צריך להיות בראש סדר העדיפויות. על המדינה לטפל בכביש 65 ולהפוך אותו לדו נתיבי בעל מפרדה קשיחה בכדי למנוע תאונות חזיתיות העלולות להיות קטלניות. המדינה חייבת לתקן את הליקויים החמורים בכל הכבישים האדומים בארץ, החושפים מידי יום מאות אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".
"כביש 65 בקטע הכביש עפולה – עוקף כפר תבור – צומת גולני "כביש הדמים", משלב נתיב יחיד לכל כיוון ללא הפרדת נתיבים,דרך צרה, מפותלת, מעקות בטיחות שהופכים אותו למלכודת מוות", כותב גולדמן לשרים, ומוסיף: "צמתים רבים לא מוסדרים, מעבר הולכי רגל לא מוסדר, קטעי הכביש החשוכים גורמים לשדה ראייה מוגבל, ועוד מכשולים רבים נוספים קיימים בכביש".
גולדמן מציין, כי המצב הקיים בכביש גורם להפסדים גם בנפש וגם בכיס המדינה: "הכביש גבה עד היום קורבנות רבים בנפש וגורם בנוסף גם לבזבוז זמן ונזק כלכלי ועל כן הוא חייב להיות בראש סדר העדיפויות של משרד התחבורה, משרד האוצר, הממשלה כולה ומעל כולם ראש הממשלה". גולדמן מוסיף כי לו ולתושבי האזור נמאס ממצב מסוכן זה: "תושבי הישובים הסמוכים לקטע הכביש המדובר והנוסעים בכלל, מרגישים פעם נוספת שהמדינה מפקירה אותם ושהם אזרחים סוג ב".
בנוסף מציין גולדמן את הסיבה לכך שככל הנראה הכביש לא טופל עד היום: "קטע הכביש המדובר כבר היה בתוכנית החומש של משרד התחבורה ותוקצב לביצוע. בעקבות דרישת האוצר לקצץ בתקציב משרד התחבורה, אחד הפרויקטים שהוחלט לדחות פעם נוספת, היה קטע כביש זה".
גולדמן מסיים את מכתבו בצער ובפנייה אישית וכואבת למקבלי ההחלטות: "לצערנו רבים מהישובים שכביש 65 מהווה עבורם עורק ראשי, עברו טרגדיות קורעות לב בעקבות תאונות דרכים קטלניות בקטע כביש זה. בכל יום שעובר הולכים ומתווספים מקרים נוספים . אנו בטוחים שבחשיבה משותפת ובהבנת הזעקה שלנו תמצאו לנכון לתקצב בהקדם את הפרויקט ותדאגו לביצוע איכותי ומהיר כפי שאתם יודעים"
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 נהרגו 13 בני אדם בכביש 65, כביש אדום ומסוכן זה, ו- 582 נפגעו בו בתאונת דרכים. בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי בכדי להציל חיי אדם.
עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. כביש 65 הוא אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, הגובה קורבנות רבים מדי שנה ולכן שיפור התשתית בו צריך להיות בראש סדר העדיפויות. על המדינה לטפל בכביש 65 ולהפוך אותו לדו נתיבי בעל מפרדה קשיחה בכדי למנוע תאונות חזיתיות העלולות להיות קטלניות. המדינה חייבת לתקן את הליקויים החמורים בכל הכבישים האדומים בארץ, החושפים מידי יום מאות אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות