עלייה של למעלה מ-50% במספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בערים השנה
ירושלים עקפה את תל אביב וכיום היא העיר המסוכנת ביותר לצעירים. מנכ"ל אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש; מערכת החינוך, התחבורה ובטחון הפנים חייבות לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות"
- אור ירוק
- ו' שבט התשע"ד
חדשות 24
29 בני נוער וצעירים (גילאי 15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013 (ינואר-אוקטובר), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מהנתונים עולה כי זוהי עלייה חדה ומשמעותית לעומת שנת 2012: בתקופה המקבילה (חודשים ינואראוקטובר) בשנה שעברה, נהרגו 19 צעירים בתאונות דרכים בערים, כלומר: השנה חלה עלייה של 52% (!). מתחילת שנת 2013 ועד חודש אוקטובר, נפגעו 2961 צעירים בתאונות דרכים בערים, מתוכם 206 נפגעו באורח קשה.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה. מערכת החינוך, התחבורה ובטחון הפנים חייבות לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורי פרקטיקה בנוסף לתיאוריה לתלמידי כיתות ט' ו- ו-י' כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר. רק כך, כאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה, יהיה להם ניסיון רב יותר והם יהיו מסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם מגוון הסכנות שבדרך".
בירושלים נפגעו 328 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, שני צעירים נהרגו ו- 43 נפצעו באורח קשה.
בתל אביב נפגעו 252 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, 28 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 168 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, ארבעה צעירים נהרגו ושבעה נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 115 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, צעיר אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 113 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, שני צעירים נהרגו צעיר אחד נפצע באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 111 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, צעיר אחד נפצע באורח קשה.
אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. בשנת 2012 נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 57 צעירים.
עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול –כל אלה מאפיינים את נהיגת הצעירים. נוסף על סיכונים אלו אותם הם לוקחים, הצעירים הם נהגים חסרי ניסיון ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הסכנות שאורבות להם בכביש. 28 שיעורי הנהיגה אותם הם לוקחים לא מכינים אותם לנהיגה במצבים שונים כמו בכבישים רטובים, בשעות הלילה המאוחרות, בכבישים משובשים ועוד.
עמותת "אור ירוק" מפעילה את תכנית "אור ירוק לחיים", כאשר במסגרתה מגיעים מתנדבי העמותה אל ביתו של הנהג החדש ומעניקים לו ולהוריו הדרכה, בחינם. במהלך ההדרכה, לומד הנהג החדש לזהות את הסכנות שהכביש טומן בחובו ובמקביל ההורים מקבלים טיפים איך להפוך את הליווי הנדרש לנהג הצעיר לאפקטיבי.
כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה במקומות הבילוי ולהרתיע נהגים צעירים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול. כמו כן על המשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול, האוסר על נהגים חדשים לשתות כל כמות אלכוהול שהיא לפני הנהיגה.
בנוסף יש לעודד את ניטור נהיגת הצעירים באמצעות התקנת קופסא ירוקה ברכבים בהם הם נוהגים, אשר מאפשרת לערוך בקרה על אופן נהיגתם, להבין את הטעויות אותם עושים הנהגים וכמובן לשפרן.
מהנתונים עולה כי זוהי עלייה חדה ומשמעותית לעומת שנת 2012: בתקופה המקבילה (חודשים ינואראוקטובר) בשנה שעברה, נהרגו 19 צעירים בתאונות דרכים בערים, כלומר: השנה חלה עלייה של 52% (!). מתחילת שנת 2013 ועד חודש אוקטובר, נפגעו 2961 צעירים בתאונות דרכים בערים, מתוכם 206 נפגעו באורח קשה.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה. מערכת החינוך, התחבורה ובטחון הפנים חייבות לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורי פרקטיקה בנוסף לתיאוריה לתלמידי כיתות ט' ו- ו-י' כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר. רק כך, כאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה, יהיה להם ניסיון רב יותר והם יהיו מסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם מגוון הסכנות שבדרך".
בירושלים נפגעו 328 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, שני צעירים נהרגו ו- 43 נפצעו באורח קשה.
בתל אביב נפגעו 252 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, 28 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 168 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, ארבעה צעירים נהרגו ושבעה נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 115 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, צעיר אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 113 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, שני צעירים נהרגו צעיר אחד נפצע באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 111 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, צעיר אחד נפצע באורח קשה.
אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. בשנת 2012 נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 57 צעירים.
עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול –כל אלה מאפיינים את נהיגת הצעירים. נוסף על סיכונים אלו אותם הם לוקחים, הצעירים הם נהגים חסרי ניסיון ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הסכנות שאורבות להם בכביש. 28 שיעורי הנהיגה אותם הם לוקחים לא מכינים אותם לנהיגה במצבים שונים כמו בכבישים רטובים, בשעות הלילה המאוחרות, בכבישים משובשים ועוד.
עמותת "אור ירוק" מפעילה את תכנית "אור ירוק לחיים", כאשר במסגרתה מגיעים מתנדבי העמותה אל ביתו של הנהג החדש ומעניקים לו ולהוריו הדרכה, בחינם. במהלך ההדרכה, לומד הנהג החדש לזהות את הסכנות שהכביש טומן בחובו ובמקביל ההורים מקבלים טיפים איך להפוך את הליווי הנדרש לנהג הצעיר לאפקטיבי.
כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה במקומות הבילוי ולהרתיע נהגים צעירים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול. כמו כן על המשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול, האוסר על נהגים חדשים לשתות כל כמות אלכוהול שהיא לפני הנהיגה.
בנוסף יש לעודד את ניטור נהיגת הצעירים באמצעות התקנת קופסא ירוקה ברכבים בהם הם נוהגים, אשר מאפשרת לערוך בקרה על אופן נהיגתם, להבין את הטעויות אותם עושים הנהגים וכמובן לשפרן.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות