ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"גזירת הגיוס - בגלל שלוקחים תקציבים"

הסתיימה עצרת 'העדה' בכיכר זופניק, בה השתתפו אלפים בראשות הגאב"ד, הראב"ד ואדמו"רי 'העדה' • שני פלגי סאטמר השתתפו במעמד • הנואם המרכזי: הגרא"י אולמן, שנותר נייטרלי במאבקים הפנימיים החריפים שהתחוללו לאחרונה • "השלטון נועץ טלפיים בעולם התורה - רק בגלל שלוקחים ממנו תקציבים"

צילום: אהרון והב
צילום: אהרון והב



בשעות הצהריים המאוחרות היום (ד) הסתיימה עצרת התפילה הגדולה שהתכנסה בכיכר זופניק, בזעקה נגד המצב הרוחני השורר בישראל.

במעמד השתתפו אלפים בראשות גאב"ד וראב"ד העדה החרדית, חברי הבד"ץ ורבני העדה, האדמו"רים המזוהים עם חוגי העדה החרדית - תולדות אהרן, דושינסקיא, קהל חסידי ירושלים ומשכנות הרועים ועוד. כמו כן בלטו בהשתתפותם, שני הפלגים של חסידות סאטמר, שהתייצבו בעצרת שכם אל שכם על רבניהם.

לאחר אמירת פרקי תהילים ותפילת יום כיפור קטן המשולבת בתפילת המנחה, נשא דברים הגאון רבי אברהם יצחק אולמן חבר הבד"ץ. יש לציין כי הגרא"י הוא מחברי הבד"ץ הבודדים, ששמר על נייטרליות יחסית כל התקופה האחרונה, ולא צידד במאבקים השונים, החוצים את העדה החרדית.

נאומו של הגרא"י התבסס על שלושה נושאים: חובת ההתבדלות מהשלטון הציוני וגרורותיו. עמידה עיקשת וכחומה בצורה נוכח מגמות פשרניות כלשהן בעקבות גזירת הגיוס שבפתח, והינזרות מכספי המדינה ומתקציביה, כדי לשמור על 'פך השמן הטהור'. הגרא"י הדגיש, כי כעת כולם נוכחים בכך שהשלטון מבקש לנעוץ טלפיו בעולם החינוך והתורה, רק בעקבות העובדה שהוא מתקצב אותם ובכך דורש להשליט מרותו עליהם.

כפי שפורסם, זמן קצר לפני העצרת, השליכו כמה סיקריקים דגים באושים בכל הרחבה, שהעלו צחנה עזה. העסקן ר' שלום שישא יצא במהירות אל השטח, ובאמצעות חומר ניקיון חריף הצליח לטהר את האוויר. למרות שהריח עדיין נותר במקום לא היה בכך משום הפרעה הלכתית לומר דבר שבקדושה.

גורמים בעדה החרדית אומרים, כי בידיהם הרבה יותר מאשר קצה חוט אודות הפוחזים שבצעו את המעשה הנבזה והנאלח. "יש לנו מצלמות שפרושות בכל המתחם וראינו בבירור מי הם הברנשים. אנו גם יודעים מי שלח אותם. מי שעומד מאחורי הצעד הברברי הזה, הם בניו של אחד הקיצונים הידועים בשכונת מאה שערים". (השם המלא שמור במערכת)

עם זאת, בעדה החרדית לא רוצים להגיש תלונה נגד הסוררים, ומעדיפים לטפל בנושא בבית ובשקט, כדי שלא יישנה שוב.

צילום: אהרון והב































































עצרת העדה כיכר השבת מחאה תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד